fcb.portal.reset.password

Els integrants del FC Lampedusa St.Pauli, acompanyats per Ada Colau, Nani Marquina i Jordi Cardoner | ÀLEX CAPARRÓS

Els membres de l'equip mostren el seu escut acompanyats de Jordi Cardoner, Nacho Mestre i Mària Vallès | ÀLEX CAPARRÓS

El FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg, un equip de futbol format per refugiats que aposta per la integració d’aquests joves a través de l’esport, ha rebut aquesta tarda una menció especial  dels premis City to City Barcelona FAD Award, uns guardons impulsats pel FAD (Foment de les Arts del Disseny), que premien les millors iniciatives urbanes internacionals que fomenten la millora en la vida dels ciutadans, i que enguany han comptat amb el suport i patrocini de la Fundació del FC Barcelona.

L’acte de lliurament dels premis City to City ha tingut lloc al Saló de Cent de l’ajuntament de Barcelona, amb la presència de l’alcaldessa Ada Colau, de la presidenta del FAD, Nani Marquina, i del vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FCB, Jordi Cardoner, que ha estat acompanyat pel director executiu de la Fundació, Nacho Mestre, i la directora general, Mària Vallès.

La Fundació FCB comparteix els valors que reuneix aquest projecte, el qual acull joves refugiats que van arribar a la ciutat alemanya d’Hamburg després de passar per l’illa mediterrània de Lampedusa. El club de futbol local del Sankt Pauli va ajudar a tirar endavant aquest projecte que funciona des del 2013 i que utilitza el futbol com a eix vertebrador, tot fomentant l’educació i els valors positius de l’esport entre nens i joves.

Abans del lliurament del premi a les tres entrenadores del FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg, que el van rebre acompanyades de tots els integrants de l’equip, el vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, va exposar la implicació del club blaugrana en aquest reconeixement.

Paraules de Jordi Cardoner:

“En nom del FC Barcelona vull felicitar la iniciativa City to City Barcelona FAD Award i a tots els projectes premiats. Avui no venim a parlar de futbol, sinó que estem aquí per fer un homenatge a aquella gent que fomenta la inclusió social, i la nostra Fundació està sempre al costat d’iniciatives d’aquest tipus”.

“Com a Fundació del FC Barcelona estem molt satisfets de ser patrocinadors d’aquest premi que reconeix el mèrit de la tasca d’aquestes tres entrenadores i de tots els integrants de l’equip, que fugint de situacions difícils, estant demostrant que l’esport serveix per integrar-se i implicar-se a l’activitat d’una gran ciutat com Hamburg, en aquest cas”.

Un premi que va néixer l’any 2008

El City to City Barcelona FAD Award és un premi que va néixer l’any 2008, impulsat pel FAD i desenvolupat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, amb la voluntat de reconèixer iniciatives urbanes internacionals que milloren la vida de les persones. Per tal de propiciar l’intercanvi de coneixement entre ciutats i projectes, des d’aquest any 2016 ha passat a ser temàtic. En aquesta edició el tema ha estat “Iniciatives d’aprenentatge a la ciutat” i el jurat ha estat presidit pel reconegut pedagog italià Francesco Tonucci.

L’acte d’aquesta tarda també ha atorgat el primer premi del City to City 2016 al projecte de recuperació del barri cultural de La Balanza de Lima (Perú) i, juntament amb el FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg, una segona menció d’honor al projecte ‘Eyes on the City’ a la ciutat de Christchurch, a Nova Zelanda.

Tornar a dalt