El vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, ha tingut aquest dilluns una doble jornada a Tòquio, capital del Japó, on es troba aquests darrers dies per participar en diversos esdeveniments relacionats amb la Fundació i el Club. Per una banda, Cardoner ha intervingut en l’Asahi World Forum 2016, on ha presentat el Club com una entitat singular dins del futbol pel seu compromís amb els projectes solidaris i socials. Prèviament el vicepresident primer ha visitat la seu central del despatx d’arquitectes Nikken Sekkei, guanyador juntament amb la firma catalana Pascual-Ausió del projecte del futur Camp Nou.

A l’Asahi World Forum, que se celebra aquests dies a Tòquio, amb el lema ‘Més enllà del medi ambient’ i que organitza el prestigiós diari japonès ‘The Asahi Shimbun’, Cardoner ha transmès el desig del FC Barcelona i la seva Fundació de consolidar-se com un motor global en la construcció d’un món més just, estable i sostenible.

La intervenció de Cardoner, que ha tingut per títol ‘Futbol per a un futur més brillant. El desafiament del FC Barcelona’, s’ha iniciat amb un vídeo de la Fundació FC Barcelona en què es mostra l’esforç constant del Club per desenvolupar projectes socials en tot el món i per què el FC Barcelona està considerat arreu com “més que un club”.

Cardoner ha intervingut a la Sala d’Actes de l’Hotel Imperial de la capital japonesa, on pocs minuts abans l’ambaixadora dels EUA al Japó, Caroline Bouvier Kennedy, filla de l’expresident John F. Kennedy, ha llançat un missatge per aconseguir un món millor, més just i més sostenible.

El vicepresident primer del Club ha incidit en aquesta direcció: l’esforç que s’ha de fer per contribuir a la sostenibilitat. I ho ha fet en un diàleg sobre esport i societat amb l’exjugador internacional japonès, Tsuneyasu Miyamoto, que actualment dirigeix una escola de futbol a Mostar, Bòsnia i Hercegovina. Aquest diàleg ha tingut com a moderador el prestigiós corresponsal d’esports del diari ‘The Asahi Shimbun’, Kosuke Inagaki.

“No som ni millors ni pitjors que altres clubs, però som diferents”, ha dit el directiu blaugrana, que ha afegit: “Volem retornar a la societat allò que la societat ens ha donat, i volem fer-ho en l’àmbit global. La nostra estratègia és senzilla, volem ajudar els nens i nenes malalts i amb risc d’exclusió social a través de l’esport”.

“L’esport recupera el que hem destruït en el passat, i aquesta recuperació pot fer-se des de l’ensenyament als més joves. El FC Barcelona creu que mitjançant els valors de l’esport es pot millorar la vida d’aquestes persones i nosaltres centrem les nostre activitats en aquesta direcció”, assegura el vicepresident primer del FC Barcelona.

Projectes socials del FC Barcelona

Cardoner ha explicat que “a banda de les estrelles com Messi, Neymar i Iniesta, el Barça té també cor” i que el futbol “ha passat de ser només un esport a convertir-se en un vehicle d’educació i de benestar”. “El Barça ha de transmetre aquests valors, volem ser el Club dels nens, volem incrementar els nostres ajuts i arribar, d’alguna manera o d’una altra, a atendre dos milions de nens a tot el món”, ha assegurat el dirigent del FC Barcelona.

Per la seva banda, l’exjugador Miyamoto ha respost a aquestes paraules assegurant que el “FC Barcelona és un club excel·lent, el club número u i en l’educació dels nostres alumnes jo intento imitar la filosofia del FC Barcelona”.

Cardoner ha repassat també els projectes de la Fundació FCB com ara el ‘Barçakids’ i ‘FutbolNet’ i ha destacat el posicionament del Club mitjançant les aliances amb altres entitats: “La nostra col·laboració amb la Bill & Melinda Gates Foundation, Unicef o el Papa Francesc –a través del projecte Scholas- demostra que amb esforç i determinació, podem millorar la qualitat de vida dels nens i nenes més desatesos. Volem contribuir que els nens i nenes del món tinguin una vida millor i això podem fer-ho a través del joc, el futbol i l’esport”. Cardoner ha recordat que actualment la Fundació FCB ajuda 700.000 nens de 50 països d’arreu del món.

Durant els tres dies de durada de l’Asahi Forum 2016, pel qual han passat unes 4.000 persones i que es clausura aquest dimarts, s’hauran debatut temes com són la solució als problemes globals, la robòtica, l’educació, els recursos naturals, el futur dels aliments i de l’aigua i la intel·ligència artificial.

Visita a Nikken Sekkei

Al matí Jordi Cardoner ha visitat la seu central de la firma de disseny arquitectònic, Nikken Sekkei, a Tòquio. Aquesta és la primera visita institucional d’un dirigent del Club a Nikken Sekkei des que la companyia japonesa, juntament amb el despatx de Barcelona, Pascual-Ausió Arquitectes, va guanyar el concurs per remodelar el Camp Nou, dins del projecte de l’Espai Barça.

Cardoner ha estat rebut pel president i CEO de la companyia, Tadao Kamei, i per un dels alts executius de l’empresa, Toru Kabori, els quals també han estat acompanyats pels arquitectes Takeyuki Katsuya i Yoshiyuki Uchiyama. Aquest últim és el director de l’oficina que Nikken Sekkei muntarà a Barcelona per a la materialització del projecte. Pel que fa al FC Barcelona, Cardoner ha estat acompanyat per William Mannarelli, director de Patrimoni del Club i de l’Espai Barça i per Xavier Asensi, director de l’Oficina del FC Barcelona a Hong Kong i responsable de negoci a la zona de l’Àsia-Pacífic.

Durant la visita, el vicepresident primer del Club ha estat informat de l’evolució del projecte i ha aprofitat per subratllar davant dels responsables del despatx Nikken Sekkei la importància del Camp Nou com a símbol social i històric del Club. Cardoner ha destacat com n’és d’estratègic aquest projecte del futur Camp Nou i de l’Espai Barça per al Club. Com a continuació a aquesta trobada, el responsable executiu de l’Espai Barça, Thomas Mannarelli, mantindrà durant els propers dies una sèrie de reunions amb el despatx d’arquitectes japonès per fer un seguiment detallat del projecte.

Nikken Sekkei és una dels  companyies més importants del món dedicada al disseny arquitectònic i als dissenys urbans, així com a la investigació, planificació i consultoria en diferents àmbits de l’arquitectura i enginyeria. Fundada el 1900, ha signat al voltant de 25.000 projectes arquitectònics al Japó i en més de 40 països de tot el món, la majoria dels quals han estat treballs complexos que inclouen un ampli ventall d’àrees que van des de plans d’urbanització, infraestructures per al transport -aeroports, estacions de trens-, equipaments d’educació i culturals, oficines, centres logístics i complexos residencials, entre d’altres. Són també els arquitectes de diferents instal·lacions esportives com ara el Pavelló Saitana Super Arena i els estadis Gran Cigne de Nigata o el Tòquio Dome, tots al Japó.

Pel que fa al futur Camp Nou, aquest projecte és una resposta a la capacitat creadora, tècnica i tecnològica de Nikken Sekkei, posada de manifest en tots els seus treballs anteriors. Juntament amb el despatx Joan Pascual i Ramon Ausió, han dissenyat un nou estadi que s’ha definit com a elegant, serè, intemporal, mediterrani i democràtic, on els socis siguin els protagonistes i gaudeixen de l’espai obert i integrat a la ciutat.

Amb aquests dos esdeveniments Cardoner ha posat fi a la seva estada a Tòquio, que ha inclòs també la participació dijous passat al Sopar Anual de la Penya FC Barcelona Japan.

Declaracions del vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner:

“Estem davant d’un projecte engrescador. Un projecte que serà de tots i que els arquitectes han aconseguit  projectar un gran club a un futur d’excel·lència en tots els sentits”.

“Creiem que serà un estadi confortable i volem que el soci del Barça se’l faci seu. Estem amb moltíssima il·lusió perquè hem pogut veure que molt lluny de Barcelona han entès quines són les nostres necessitats i com som amb les nostres diferències. I aquesta manera de ser s’ha pogut detectar des del Japó conjuntament amb el despatx Pascual Ausió de Barcelona”.

Declaracions de Tadao Kamei, president i CEO de Nikken Sekkei:

“Un dia ens vam adonar que tant el clima de Barcelona com la seva gent i també l’obertura de la ciutat eren la gran clau de tot el projecte. És així com vam arribar a la solució final”.

“El concepte per al projecte final és el d’un espai molt obert, democràtic i molt mediterrani. I això és un bon reflex de la cultura de Barcelona”.