fcb.portal.reset.password

El viatge de la Fundació FC Barcelona a Israel s’ha iniciat aquets dilluns al matí amb una visita a l’Hospital Maternoinfantil de Dana, un dels hospitals més importants de Tel-Aviv. La delegació de l’Entitat, formada pel vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, Jordi Cardoner; pel director executiu de la Fundació FCB, Nacho Mestre, i per la directora general de la Fundació FCB, Mària Vallès, ha visitat aquest centre públic de referència al país que dóna servei a nens i nenes israelians, palestins i de països fronterers.

Posteriorment, la delegació blaugrana s’ha desplaçat a 50 quilòmetres a l’est de Tel-Aviv fins a la localitat de Kiryat Yearim, on han estat rebuts en el seu Youth Village (Comunitat Juvenil). Aquests centres depenen del Ministeri d’Educació i serveixen de residència per a infants i joves d’entre 12 i 18 anys pertanyents a famílies desestructurades. Aquest tipus d’instal·lacions estan repartides per tot el país i es van crear per acollir els infants de diverses cultures i procedències. En l’actualitat, la Youth Village de Kiryat Yearim atén 100 joves als quals els ofereix escolarització i suport psicosocial, a més d’altres activitats de lleure per a la seva futura integració a la societat.

A la tarda la comitiva ha visitat a la ciutat de Lod, una de les més multiculturals del país. Allà han estat rebuts a l'Associació Isareliana de Centres Comunitaris, una xarxa de 750 espais que ofereix activitats educatives i de lleure a la població local i immigrant. Una proposta que té com a objectiu crear un clima de convivència que afavoreixi la integració social de les persones, independentment de la seva procedència cultural i de la seva religió. Considerada com la xarxa de suport comunitari més important del país, va crear-se a la dècada dels 60 i en l'actualitat ofereix a adults i a infants, entre d'altres activitats, suport escolar i  tallers d'alfabetització digital, de música, de dansa, i d'esports. “Si llegeixo els diaris soc pessimista, però si vinc a aquest centre soc optimista”, ha assegurat durant la visita un dels mediadors socials del centre per definir la tasca que duen a terme.

Amb aquestes trobades, la Fundació està aconseguint establir complicitats amb organitzacions socials del país que ajudaran en un futur a traslladar projectes socials a la zona, per establir ponts de diàleg i convertir l’esport, i el futbol en particular, en una eina per a la resolució pacífica de conflictes i pel ciment de la concòrdia, especialment entre els infants i joves; uns eixos d’actuació que ocupen un lloc destacat en el pla estratègic de la Fundació FCB.

La cantant Noa també s’ha trobat amb la delegació de la Fundació durant aquest dilluns. L’artista israeliana ha volgut conèixer en primera persona els programes de l’Entitat i trobar  sinèrgies per a futures possibles col·laboracions.

La visita de la Fundació a Israel també ha generat una important expectació mediàtica. Jordi Cardoner ha concedit aquest dilluns dues entrevistes a dos dels mitjans més seguits del país, d’una banda al diari Yedioth Ahronot i per a la cadena de televisió Channel 10.

Declaracions de Jordi Cardoner

“A Israel l’admiració per al nostre Club és immensa i avui hem constatat un cop més  que el Barça és respectat arreu del món. Estem veient que aquí també treballen les diferències culturals a través de l’esport en els diversos centres educatius que hem visitat. I creiem que el nostre projecte ‘FutbolNet’ pot encaixar molt bé ja que és una metodologia educativa de contrastada eficàcia, que té com a peça clau el diàleg com a font d’enteniment i concòrdia”.

Declaracions de Noa

“Mantinc el contacte amb el Barça des de fa anys i sé que comparteix amb la Fundació FCB els mateixos valors. L’esport té un poder molt important en com les persones es perceben les unes amb les altres perquè els fa veure’s com a éssers humans, feliços, competitius, apassionats. Són emocions que es poden veure i que ens poden fer millorar. Aquest crec que és el gran poder que tenen l’esport, la música i les arts”.

Tornar a dalt