Foto de família de l’acte inaugural del ‘Pati 14’ a l’escola Miquel Utrillo de Sitges | VÍCTOR SALGADO - FCB

Susila Cruyff, en el moment de tallar la cinta inaugural del Pati 14 de l'escola Miquel Utrillo de Sitges | VÍCTOR SALGADO - FCB

L’escola Miquel Utrillo de Sitges ha estrenat avui dimarts al matí el seu ‘Pati 14’, emmarcat en el projecte de la Fundació Johan Cruyff, que té com a objectiu fomentar la pràctica de l’esport com a eina per millorar la convivència entre els alumnes d’educació primària i potenciar-ne els hàbits saludables. Aquest és el catorzè ‘Pati 14’ inaugurat a les escoles de Catalunya.

El projecte Pati 14 és una iniciativa de la Fundació Cruyff, que compta amb la implicació de la Fundació FC Barcelona, de l’Obra Social ”la Caixa” i, en aquest cas, de la Regidoria d’Ensenyament i Esport de l’Ajuntament de Sitges.

L’acte inaugural ha comptat amb la participació del membre de la Junta Directiva i vicepresident de la Fundació del FC Barcelona, Ramon Pont, que ha estat acompanyat pel patró de la Fundació, Josep Maldonado, que és qui ha adreçat unes paraules als assistents en nom del Club.

Les altres entitats implicades en aquest Pati 14 han estat representades per Eduard Terrado, regidor d’Ensenyament i Esports de l’Ajuntament de Sitges; Xavier Garcia, director d’Institucions de Barcelona de CaixaBank; Xavier Bertolín, director de l’àrea comercial educativa de l’Obra Social ”la Caixa”, i Susila Cruyff, filla de Johan i presidenta de la Fundació Cruyff. Olga Vilaseca, directora de l’escola Miquel Utrillo, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda a tots els presents.

Aquest curs, l’escola Miquel Utrillo de Sitges acull un total de 475 nens i nenes i el centre se suma al Pati 14, un projecte que inclou catorze normes esportives que treballen els valors del respecte mutu, la salut, el joc en equip, el desenvolupament personal i la integració, a més d'altres valors. L'objectiu és motivar i incentivar els infants perquè es moguin, juguin i facin exercici dins les escoles, al mateix temps que es volen fomentar els hàbits saludables i els valors de convivència.

L’acte festiu que ha viscut l’escola ha acabat amb una petita actuació dels alumnes de 5è de Primària en les diferents zones del pati i amb alguns dels professors i convidats presents exercitant la pràctica del voleibol.

Ramon Pont, membre de la Junta Directiva i vicepresident de la Fundació FC Barcelona

“Ens fa molta il·lusió col·laborar amb la creació d’aquests patis dirigits a transmetre als joves els valors de convivència a través de l’esport i el joc. Amb la Fundació Cruyff i ”la Caixa” hem aconseguit una unió que ens dóna una gran força a l’hora de difondre el projecte, i alhora estimula els joves a la pràctica esportiva i a prendre consciència dels valors de convivència i de l’exercici saludable”.

Josep Maldonado, patró de la Fundació FC Barcelona

“Aquest és un acte ple de simbolismes i sentiments. Avui inaugurem el Pati 14 número 14, però no només és un pati per fer esport, sinó que és una manera de formar-se en valors, de fer amics, de donar la mà al company. Cruyff creia en els nens i en la pràctica esportiva des de petits i aquests patis són una bona mostra d’aquesta convicció. Estem molt orgullosos de poder estar al costat d’aquest projecte, i que tots els nens puguin educar-se i gaudir amb el joc i l’esport”.

Susila Cruyff, presidenta de la Fundació Cruyff

“Continuarem obrint més Patis 14 a moltes altres escoles de Catalunya perquè volem que els nens i nenes es moguin i s’ho passin d’allò més bé”.