fcb.portal.reset.password

Cruyff Court Stoitxkov | JORDI PLAY - FCB

L’exjugador del FC Barcelona Hristo Stóitxkov; l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; Danny Coster, dona de Johan Cruyff; el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, Jordi Cardoner, i el director de l’Àrea d’Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Xavier Bertolín, han inaugurat aquest dimarts a Martorell el Cruyff Court Hristo Stóitxkov per promoure l’esport entre els infants i joves de la localitat.

Aquesta iniciativa és el fruit de l’aliança entre la Fundació Cruyff, la Fundació FCB i l’Obra Social ”la Caixa” per a la construcció, manteniment i dinamització d’un total de 15 Cruyff Courts arreu de Catalunya, prioritzant zones desafavorides per fomentar la inclusió social d’infants i joves especialment vulnerables a través de la pràctica de l’esport.

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure que tenen com a objectiu fomentar l’esport i inculcar valors com la responsabilitat, la integració, el joc en equip i la superació personal, així com aconseguir prevenir el sedentarisme i l’obesitat infantil.

El camp inaugurat aquest dimarts a Martorell se suma al Cruyff Court Sergio Busquets de Badia del Vallès i al Cruyff Court Carles Puyol de la Pobla de Segur. L’embrió d’aquest projecte va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández a Terrassa, que va posar els fonaments de l’acord.

Aquesta iniciativa també impulsa dos projectes específics en aquests camps de futbol: els Cruyff Courts 6vs6, campionats per a nois i noies de 10 a 12 anys en què participen tots els Cruyff Courts, i el Community Program, amb l’objectiu que joves de diferents barris aprenguin a organitzar el seu propi torneig.

La col·laboració per al desplegament del projecte Cruyff Court a Catalunya se suma a l’aliança entre les tres entitats per impulsar el projecte Pati 14 de la Fundació Cruyff, que preveu la renovació de 10 zones d’esbarjo d’escoles ubicades en diferents localitats catalanes.

DECLARACIONS DE HRISTO STÓITXKOV

“Vull donar les gràcies a la Fundació Cruyff per donar l’oportunitat de jugar a aquests infants. En Johan sempre deia que el futbol és aprendre i ajudar i això és el que es demostra amb accions com aquesta. Per a mi en Johan sempre serà quelcom més que un míster”.

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER

“Aquest projecte té una important transcendència en l’educació dels infants, és un espai de joc formidable. I treballar els valors aquí és especial perquè això és el llegat de Johan Cruyff. La seva manera de ser transmetia valentia i esforç i aquest és el testimoni que estem compromesos a difondre des de la Fundació FC Barcelona”.

Tornar a dalt