fcb.portal.reset.password

Els ex jugadors Juliano Belletti, José Edmílson i Aloísio Pires han visitat el camp de Kara Tepe | MARC PARRAMON

Infants refugiats i locals han participat al clinic organitzat a Lesbos | MARC PARRAMON

La Fundació FC Barcelona i l’Agrupació Barça Jugadors han visitat aquets dijous al matí el camp de refugiats de Kara Tepe, situat a l’illa de Lesbos (Grècia), país on van arribar aquest dimecres per impulsar diverses accions d’integració social entre infants i joves refugiats.

La primera d’aquestes activitats ha estat un clínic esportiu per a uns 250 infants. L’objectiu d’aquesta sessió ha estat oferir una activitat lúdica als més menuts -tant d’aquest camp com de la comunitat local grega- i, alhora, posar de manifest que el futbol és una poderosa eina de cohesió entre comunitats.

Al camp de Kara Tepe actualment hi viuen 700 persones refugiades, arribades a l’illa per mar des de Turquia i que procedeixen sobretot de Síria, l’Iraq i l’Afganistan. Es tracta d’un espai d’acollida que té en marxa diversos projectes educatius i esportius i que té molta cura per respectar la dignitat de les persones que hi viuen, famílies amb molts fills o amb infants amb discapacitat.

Juliano Belletti, José Edmílson i Aloísio Pires han estat alguns dels noms més destacats de la quinzena d’exjugadors del Club que han participat en aquesta sessió esportiva amb infants.

El director de l’Agrupació Barça Jugadors, Luis Ortiz de Zevallos, acompanyat de Mària Vallès, directora general de la Fundació FC Barcelona, han liderat l’expedició.

Aquest vespre l’equip ofereix un partit solidari a l’estadi de futbol situat a Mitilene, la capital de l’illa, en què s’enfrontaran a un combinat d’exjugadors grecs, la gran majoria participants en l’Eurocopa 2004 que va guanyar el país hel·lè.

Sota el patrocini de la Fundació Stavros Niarchos i amb la col·laboració de la Municipalitat de Lesbos, aquestes accions són un nou apropament de la Fundació FC Barcelona als camps de refugiats per tal d’empoderar els infants i joves d’entre 8 i 18 anys, tant refugiats com locals, en les relacions i habilitats socials positives i el benestar emocional.

En aquest sentit, i dintre de la nova línia estratègica de lluita contra l’exclusió social, la Fundació preveu desenvolupar la metodologia ‘FutbolNet’ a diversos camps de la Mediterrània per treballar la gestió de conflictes entre els infants i els joves, usant el futbol com a font de diàleg. Aquest projecte els oferirà també suport psicosocial, una ajuda clau perquè puguin construir el seu futur.

DECLARACIONS DE MÀRIA VALLÈS

“És admirable la solidaritat de l’illa de Lesbos amb les persones refugiades, un exemple per la resta del món. La Fundació FC Barcelona, a través d’aquesta visita i dels seus futurs programes, contribuirà a enfortir els llaços entre la comunitat refugiada i la local i ajudar els nens, nenes i joves a superar les situacions traumàtiques per les quals han passat. Volem que sàpiguen que les seves vides ens importen”.

Tornar a dalt