fcb.portal.reset.password

Una mare amb el seu fill, mentre rep atenció mèdica per part de l’equip de l’UNICEF, al Sudan del Sud. | FCB

La Fundació FC Barcelona ha respost a la crida de l’UNICEF per atendre l’estat de fam que s’ha declarat recentment en dos comtats de Sudan del Sud. Els més de tres anys de conflicte i violència i l’escassetat d’aliments a causa de la sequera han desembocat en aquest estat de fam que afecta principalment els infants.

1,1 milió de nens i nenes pateixen desnutrició aguda i necessiten tractament urgent, i 270.000 es troben en situació d’extrema gravetat, fet que significa que la seva probabilitat de morir és 9 vegades més elevada que la dels altres infants.

La Fundació FCB, atenent a la petició de l’UNICEF, ha acordat destinar 200.000 euros amb caràcter immediat per atendre aquesta emergència. L’UNICEF i els seus aliats estan treballant al país donant suport a 620 centres ambulatoris, activant els equips de resposta ràpida per atendre les necessitats nutricionals de 20.000 infants en zones de difícil accés, facilitant suport psicosocial a 90.000 nens i nenes; prevenint i tractant les malalties mortals a través de la distribució de mosquiteres i medecines bàsiques, i treballant perquè tots els infants del país puguin anar a l’escola –més de 75.000 infants assisteixen a classe en escoles provisionals des de principis d’any-.

La declaració d’estat de fam és el nivell més greu de crisi alimentària i nutricional que pot patir un país, i quan s’arriba a aquest nivell la situació és alarmant. Actualment, gairebé 5 milions de persones a tot el país, més del 40% de la població del país, depèn de l’ajuda humanitària i la xifra podria augmentar al juny amb la sequera.

La Fundació FCB i l’UNICEF al febrer de 2016 van ampliar la seva aliança fins al 2020 amb un augment de l’aportació anual de l’entitat blaugrana, que va passar dels 1,5 milions als 2 milions d’euros. En aquest acord es preveu destinar fins a 500.000 euros anuals a situacions d’emergència. Aquests 200.000 euros per a l’emergència de Sudan del Sud se sumen als 300.000 que a l’octubre passat es van donar per a l’emergència d’Haití provocada per l’huracà Matthew

Més informació i vies de donació
Tornar a dalt