Els infants que han estat beneficiaris dels projectes de la Fundació del FCB i l’UNICEF han estat els grans protagonistes de la prèvia del partit de Lliga contra el Málaga, amb una acció simbòlica i emblemàtica del Club per commemorar els deu anys de l’aliança amb l’UNICEF. Més de 140 nens i nenes han omplert la Llotja President Suñol i han compartit l’espai d’honor del Camp Nou juntament amb una petita representació institucional del Barça, l’UNICEF i el Màlaga. La fotografia ha fet la volta al món a través dels canals del Club, especialment les xarxes socials oficials, que arriben a més de 250 milions de seguidors.

Els infants convidats, d’entre 8 i 14 anys, han pogut gaudir d’una experiència única i habitualment reservada a persones majors de 14 anys. La data escollida s’ha fet coincidir amb el partit a l’Estadi contra el Màlaga perquè l’endemà, 20 de novembre, se celebra el Dia Universal de l’Infant, una efemèride que commemora l’aprovació per part de les Nacions Unides del Tractat Internacional que l’any 1989 va establir els drets de tots els infants, conegut amb el nom de Convenció sobre els Drets de l’Infant.

Aquesta acció està emmarcada dins de la celebració commemorativa dels deu anys amb l’UNICEF, que va acompanyada d’una campanya batejada com El triomf dels somnis i que ha estat impulsada per les dues entitats. Aquesta campanya vol posar de manifest davant del món el ferm compromís d’aquesta entesa a favor de la infància vulnerable i de l’esport per al desenvolupament.

Aquesta campanya consta d’un vídeo protagonitzat per Messi, Neymar, Mascherano, Luis Enrique i alguns dels infants beneficiaris de l’aliança i sota la temàtica dels somnis pretén equiparar els triomfs esportius del FC Barcelona dels últims anys amb les fites socials que s’han aconseguit amb els infants d’arreu del món gràcies a aquesta aliança.

Precisament abans del partit els infants han pogut participar en diversos tallers, entre els quals destaca el Taller del Trofeu dels Somnis, en què els més menuts han pogut construir un trofeu amb les seves pròpies mans.

La Llotja President Suñol, convertida per un dia en la Llotja dels Infants, s’ha adaptat per a l’ocasió i els nens han pogut gaudir d’una gran font de xocolata i llaminadures que han fet les delícies d’aquests convidats tan especials. Abans de sortir a la Llotja de Tribuna, tots s’han fet una fotografia de família amb el president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident primer, Jordi Cardoner, i Justin Forsyth, director executiu adjunt de l’UNICEF.

Per tancar la jornada de celebració, un cop acabat el partit, a les 18.45 hores, l’activitat es traslladarà a l’Auditori 1899, on els nens i nenes continuaran sent els protagonistes de la tarda. Allà seran rebuts per representants del Club i de l’UNICEF i tindran l’oportunitat de formular-los les preguntes que hauran preparat per a un dia tan emblemàtic.

Declaracions del vicepresident primer, Jordi Cardoner:

“Avui la Llotja té una imatge molt diferent, una imatge que farà la volta al món i que vol posar de manifest la importància de la nostra aliança amb l’UNICEF, a qui estem molt agraïts. El Barça sempre ha estat diferent, i actes com aquests ens fan diferents i situen el més que un Club en un àmbit global”.