fcb.portal.reset.password

Leo Messi és imatge de ‘1in11’ | FCB

El programa ‘1in11’ impulsat per la Fundació FCB, l’UNICEF i l’ONG qatarià ROTA (Reach Out To Asia) enceta aquest dissabte un nou capítol en la seva història. Un pas endavant que el durà a la gala de captació de fons que ROTA celebra cada any a Doha. Una cita que tindrà lloc aquest dissabte a les 19:30 (hora local) a l’Al Shaqab Indoor Arena de la capital qatarià on es presentaran diferents projectes de cooperació pels quals els assistents podran fer les seves donacions. La iniciativa comptarà també amb el suport moral d’una delegació de la Fundació FCB, que viatja aquest divendres a Qatar, encapçalada per Ramon Pont, vicepresident de la Fundació FC Barcelona i per Nacho Mestre, director general del FC Barcelona.

La candidatura de ‘1in11’ és una de les més atractives i està basada en el foment de l’educació entre els infants i joves a Indonèsia, partint de la base de que 1 de cada 11 nens i nenes al món no té accés a l’escola (58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al planeta). El projecte, que contempla diferents intervencions de caire educatiu en aquest país del sud-est asiàtic, incorporarà també l’aplicació del programa de foment de valors, ‘FutbolNet, creat per la Fundació FC Barcelona.

La proposta de ‘1in11’ estarà reforçada durant la gala per un vídeo protagonitzat per Leo Messi i dos infants que posaran de manifest la necessitat de tirar endavant projectes que permetin l’accés a l’escola de nens i nenes discapacitats.

L’evolució dels projectes a Bangla-Desh i el Nepal

‘1in11’ es va presentar en societat fa un any i escaig, el febrer del 2015, amb un subhasta solidària d’obres d’art que va tenir lloc a la seu londinenca de Sotheby’s. En aquella sessió es van recaptar més de 3 milions d’euros que estan servint per impulsar projectes de foment de l’educació, en la mateixa línia que a Indonèsia, a Bangla-Desh i el Nepal.

Recentment un equip d’experts en la metodologia ‘FutbolNet’, la eina que aporta la Fundació FCB al projecte, va viatjar a Hetauda, Nepal, i posteriorment a Dhaka, Bangladesh, per conduir un seminari amb 60 representats de les principals institucions i entitats educatives i humanitàries d’aquests països. Aquests seminaris, de tres dies de durada, han tingut com a objectiu identificar els principals reptes socials als què s’enfronten els nens i les nenes nepalís i bangladeshians, i definir estratègies conjuntes per ajudar-los a accedir a l’escola a través del programa ‘FutbolNet’.

El perquè de ‘1in11’

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al món. La majoria d’ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes. Aquest projecte, impulsat per la Fundació FCB, l’Unicef i ROTA, neix amb l’objectiu d’aportar el seu granet de sorra per revertir aquesta situació.

A més, en moltes escoles la programació esportiva no existeix, tot i que els estudis han mostrat que incloure els esports en els plans educatius pot propiciar que els infants assisteixin i continuïn a l'escola, i, alhora, els condueix a millorar la seva salut física i els ajuda a millorar les seves qualificacions.

Tornar a dalt