Cinc jugadors del primer equip, acompanyats de sis membres de la selecció espanyola de futbol 5 per a cecs, són els protagonistes d’un vídeo impulsat per la Fundació FC Barcelona, l’Unicef i el Comitè Olímpic Internacional que celebra la importància del joc inclusiu en la infància, coincidint amb el començament dels Jocs Paralímpics a Rio de Janeiro, que es van inaugurar aquest dimecres.

Al vídeo es pot veure Messi, Busquets, Rakitic, Sergi Roberto i Masip llençant una tanda de penals amb els ulls tapats. Els acompanyen Pedro Gutiérrez, Jose Luis Giera, Javier Álvaro, Francisco Javier Pérez, Marcelo Rosado i Sergio Cano, esportistes cecs, que els expliquen les claus de la pràctica del futbol sense visió. Tots ells comparteixen una estona de joc entranyable que destil·la humanitat i respecte i que suposa un triomf més en la construcció d’una societat justa i igualitària.

Aquesta peça, que es projectarà als recintes dels Jocs Paralímpics, és una col·laboració entre la Fundació FCB, l’Unicef i el Comitè Olímpic Internacional i simbolitza l’essència de l’esport inclusiu posant de manifest la implicació dels jugadors del primer equip en les causes en què treballa la Fundació, amb el convenciment que tots els nens tenen dret a jugar, i que les seves habilitats no importen.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona

“Des de la Fundació FC Barcelona volem extreure tot el potencial que té l’esport com a eina inclusiva, especialment amb els infants amb discapacitat. El projecte Portes obertes que duem a terme al Brasil conjuntament amb l’Unicef i l’Instituto Rodrigo Mendes és una iniciativa modèlica en aquest àmbit. Per tant, des de la Fundació FCB tenim el compromís de continuar treballant en projectes com aquest que ens ajudin a construir una societat més justa i inclusiva per als col·lectius més vulnerables.”

Declaracions d’Anthony Lake, director executiu de l’Unicef

“Els Jocs Paralímpics proven que la capacitat, no la discapacitat, marca el que una persona pot aconseguir. Aquest vídeo mostra que no hi hauria d’haver límits per als infants a l’hora d’aspirar a aconseguir fites en l’esport, a l’escola o a la vida. L’Unicef se sent orgullós de treballar amb el seu estimat Barça per oferir a tants nens i nenes l’oportunitat de jugar, aprendre i treure el màxim partit de les seves habilitats i, per tant, de les seves vides.”

Declaracions de Philip Craven, president del Comitè Paralímpic Internacional

“Gràcies a aquesta col·laboració amb l’Unicef i la Fundació FC Barcelona el vídeo mostra les habilitats i les destreses dels futbolistes amb discapacitat visual. Es desprèn de la resposta de Messi, Busquets, Masip, Rakitic i Sergi Roberto que consideren un repte jugar sense visió. I posa en relleu com són d’impressionants aquests jugadors de futbol 5, que són capaços d’afrontar un penal sense un dels sentits més importants.