fcb.portal.reset.password

Els representants del COI i els beneficiaris de ‘FutbolNet Diversitat’, durant la sessió d’aquest dimarts | PACO LARGO - FCB

Un equip de projectes del Comitè Olímpic Internacional (COI) ha estat treballant aquesta setmana a Barcelona conjuntament amb la Fundació FC Barcelona per fer una avaluació de l’aplicació de ‘FutbolNet’ a l’Àfrica i compartir els detalls del que està sent la quarta edició del projecte al continent africà, que s’ha encetat aquest mes de març.

La Fundació FC Barcelona ha rebut Joëlle Simond, responsable d’Informació i Serveis dels Comitès Olímpics Nacionals del COI, i Aline de Rhan, cap de Projectes de l’organisme. Les han acompanyat també dues representants de l’Olympafrica Foundation, l’entitat que implementa a 37 països de l’Àfrica el projecte ‘FutbolNet’; Marieme Ly, responsable de ‘FutbolNet’ a l’Àfrica, i Ndiate Sall, responsable de projectes d’Olympafrica Foundation.

L’equip del COI ha pogut conèixer de prop com s’aplica el projecte ‘FutbolNet’ a Catalunya amb l’objectiu de descobrir les diferents variants de la metodologia que existeixen a casa nostra. Dilluns van visitar una sessió ordinària a l’Institut Príncep de Viana i aquest dimarts una de ‘FutbolNet Diversitat’, a l’Institut Doctor Puigvert, que té com a beneficiaris nois i noies amb pluridiscapacitat.

Fruit d’aquest contacte directe amb el projecte el COI i la Fundació FCB exploraran diverses idees per incorporar novetats en la seva aplicació a l’Àfrica. Una de les grans virtuts de ‘FutbolNet’ és que es tracta d’una metodologia mal·leable, capaç d’adaptar-se a diverses realitats socials amb l’objectiu de fomentar la cohesió social de diversos col·lectius. Obrir el projecte a d’altres esports, més enllà del futbol, consta a la llista de propostes que s’han d’avaluar en un futur a curt termini. I, entre altres aspectes, ambdues entitats s’han compromès a reforçar l’aprenentatge cooperatiu en el marc del projecte, és a dir, que l’aplicació de ‘FutbolNet’ sigui una activitat plenament participativa per als joves africans i alhora també sigui una experiència social i formativa.

La Fundació FC Barcelona i el COI van signar un acord el 2013 amb l’objectiu de traslladar el projecte ‘FutbolNet’, en format de torneig, a la xarxa de centres que l’Olympafrica Foundation té en aquest continent. En l’actualitat el projecte arriba a 43 centres de 37 països i se’n beneficien anualment més de 100.000 infants i joves.

Tornar a dalt