fcb.portal.reset.password

El Col·lectiu FU i la Fundació FC Barcelona celebraran els dies 27 i 28 d’abril el ‘1r Simposi contra el Bullying’, una innovadora iniciativa que té com a objectiu donar veu, sensibilitzar i arribar a un diagnosi sobre aquesta problemàtica amb l'ajut de víctimes, testimonis, professionals experts en el tema i entitats ciutadanes.

Un dels objectius del simposi és generar el que s’anomenarà el ‘Manifest Alan’, un text que unirà la societat en un reclam comú cap a una legislació que doni a les escoles i les famílies mecanismes adequats contra el bullying. Aquesta iniciativa pretén, a més de sensibilitzar la societat en general, que els centres educatius puguin actuar i prenguin un rol actiu com a ‘Escola contra el bullying’.

Víctimes, testimonis i experts

Amb aquestes fites en l’horitzó, més d’una vintena d’artistes, periodistes, escriptors i escriptores de reconegut prestigi; més d’una vintena de persones afectades directament pel bullying, i una vintena de professionals del sector educatiu participaran durant dos dies en una sèrie de taules rodones i debats que tindran lloc a l’Auditori 1899 del Camp Nou i que, amb la vocació que siguin accessibles a tothom, també seran emeses en streaming a través del web de la Fundació FC Barcelona. (https://fundacio.fcbarcelona.cat/contraelbullying).

Les sessions de matí donaran veu a víctimes i testimonis afectats que posaran de manifest no només la dificultat, sinó també la fortalesa, l’esperança i l’empenta que han trobat per sortir-se’n. Les tardes es dedicaran als educadors i educadores, famílies, estudiants universitaris i professionals del sector per conèixer els recursos existents dins i fora de l’aula a fi de generar un diàleg sobre les eines i les mancances a l’hora d’afrontar aquesta problemàtica.

Campanya #contraelbullying

Per reforçar aquest simposi, el Col·lectiu FU i la Fundació impulsen també una campanya de sensibilització sota l’etiqueta #contraelbullying que està protagonitzada pel jugador del primer equip de futbol Sergi Roberto, la jugadora de l’equip femení de futbol Marta Unzué i el jugador de l’FCB Lassa de Bàsquet Pau Ribas.

En aquest espot se senten insults, amenaces i vexacions que ressonen entre les parets d’una escola mentre veiem fotografies d’infants que pateixen bullying i escoltem infants que en fan. A continuació, Ribas, Unzué i Sergi Roberto ens recorden la realitat que viu aquest col·lectiu:

“1 de cada 10 nens i nenes pateix assetjament escolar”.

“1 de cada 10 nens i nenes necessita ajuda urgent”.

“1 de cada 10 som tots”.

La campanya es complementa amb un microsite, dins el web de la Fundació FC Barcelona fundacio.fcbarcelona.cat/contraelbullying i amb unes peces gràfiques que es podran veure durant els propers dies en diversos mitjans de comunicació, així com en espais publicitaris de la ciutat de Barcelona (autobusos, cartellera, cinemes, etc.).

Aposta per una problemàtica candent

Un dels nous eixos de treball de la Fundació del FC Barcelona és la prevenció de la violència i la resolució pacífica de conflictes, marcat com a prioritari al nou Pla Estratègic de la l’entitat. Aquesta innovadora iniciativa té com objectiu ajudar en la lluita contra el bullying des de l’àmbit esportiu. Es tracta d’una problemàtica candent, que cal afrontar amb valentia i que afecta un col·lectiu indefens mancat d'eines per gestionar-lo i superar-lo. És, per tant, una temàtica sobre la qual cal sensibilitzar i generar debat i coneixement, una altra de les prioritats que la Fundació FC Barcelona es marca en l’àmbit de la innovació social.

Ara la Fundació compta amb la inestimable col·laboració del Col·lectiu FU, un projecte que funciona des de l’any 2007 i aglutina un campus literari, un campus per la pau, el treball de l’escriptora i activista Lolita Bosch i el FU Global. Gràcies a l’ajuda de centenars de voluntaris i voluntàries, el Col·lectiu FU genera i construeix discursos i recursos per combatre les violències, les desigualtats i la falta d’oportunitats. Tot buscant alternatives artístiques i pràctiques per poder ser, amb dignitat, precisió i llibertat, qui som i qui tenim dret a ser. Amb la certesa que el pensament literari és un pensament essencialment de pau.

Tornar a dalt