El dia d’avui serà inoblidable per a molts nens i nenes que es troben hospitalitzats, i per aquelles persones discapacitades que han pogut gaudir de la companyia dels jugadors del FC Barcelona, que un any més han complert amb la tradició de visitar diferents hospitals de la ciutat per portar regals i somriures a les persones ingressades.

La iniciativa, que s’emmarca en la campanya ‘Un somni per un regal’ de la Fundació del FC Barcelona, ha comptat amb la presència dels jugadors i tècnics del primer equip, així com una representació de la Junta Directiva, amb els vicepresidents Jordi Cardoner i Jordi Mestre al capdavant, i de la pròpia Fundació, amb la presència de membres del seu Patronat.

Després de l’expectació creada al Miniestadi amb l’entrenament de portes obertes que ha reunit 10.408 espectadors, els jugadors s’han dividit en diversos grups i han visitat els hospitals de Barcelona i Badalona, mentre que  una representació del Barça B també s’ha desplaçat al Saló de la Infància.

Una de les representacions més nodrides ha estat la que ha visitat l’Hospital de Sant Joan de Déu, amb els jugadors Neymar, Piqué, Sergi Roberto, Alcácer i Umtiti, el tècnic Robert Moreno, el vicepresident primer Jordi Cardoner, el directiu Xavier Vilajoana i els patrons de la Fundació, Sor Lucia Caram i Javier Pérez Farguell.

També ha estat molt ampli el grup desplaçat a l’Hospital Vall d’Hebron, amb el capità Andrés Iniesta, Rakitic, Denis Suárez, Jordi Alba i Masip, acompanyats pel segon entrenador Juan Carlos Unzue, la directiva Maria Teixidor, el director executiu de la Fundació FC Barcelona, Nacho Mestre, i els seus patrons Josep Maldonado i Mohammed Chaib.

Els encarregats de repartir il·lusió a l’Hospital de Nens de Barcelona han estat Leo Messi i Luís Suárez, que han estat acompanyats per Pepe Costa, responsable de l’atenció al futbolista, pel vicepresident Jordi Mestre i el directiu comissionat de l’Espai Barça, Jordi Moix. Per la seva part, l’Hospital de Barcelona ha rebut la visita de l’entrenador Luis Enrique i el psicòleg Joaquín Valdés, amb els jugadors Busquets i Mathieu, el directiu Pau Vilanova i el CEO del Club, Òscar Grau, mentre que a l’Hospital de Sant Pau s’han desplaçat Arda Turan i Mascherano, acompanyats pel preparador físic Rafel Pol, el directiu Emili Rousaud i el patró de la Fundació, Ramon Garriga.

Altres centres que han rebut la visita dels jugadors del FC Barcelona han estat l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona, on han estat Ter Stegen i Rafinha, amb el secretari de la Junta Directiva, Jordi Calsamiglia i el patró de la Fundació Ramon Alfonseda; el Cottolengo Padre Alegre, que ha rebut la visita d’André Gomes, Cillessen, el preparador físic Edu Pons i el patró de la Fundació Enric Roca; i la Casa Ronald McDonald, on han pogut comptar amb la presència de Digne i Aleix Vidal, amb el tècnic Joan Barbarà.

Representació del Barça B al Saló de la Infància

Fins al Saló de la Infància s’ha acostat una representació del Barça B formada pels jugadors Carles Aleñá, Marlon Santos i José Suárez, juntament amb el tècnic Felip Ortiz. Els membres del filial blaugrana han visitat l’estand que té la Fundació del FC Barcelona en el recinte firal, amb un minicamp de futbol on els infants poden ser els protagonistes del programa de foment de valors, ‘FutbolNet’.