La Fundació FC Barcelona i la Fundació Edmílson han ampliat el seu acord de col·laboració aquest dilluns en el marc d’una trobada entre l’exfutbolista brasiler José Edmílson, el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu i el vicepresident primer, Jordi Cardoner, a la qual també hi han assistit Nacho Mestre, director general del FC Barcelona i Mària Vallès, directora general de la Fundació FCB.

L’objectiu de l’entesa, que s’estén fins al 2021, és que les dues entitats continuïn treballant plegades impulsant programes educatius entre els joves més vulnerables del Brasil. La tasca conjunta, que s’està fent des del 2006, ha donat fins ara molt bons resultats i pretén ampliar-se properament desenvolupant projectes en la línia del nou Pla Estratègic de la Fundació FCB, basat principalment en l’esport per al desenvolupament.

Edmílson, molt implicat amb la Fundació FCB

En els últims anys el jugador brasiler s’ha implicat en diversos projectes de la Fundació FC Barcelona. D’una banda, va ser el padrí del projecte ‘FutbolNet’ a la favela de Maré de Rio de Janeiro, on va estar present en el primer Festival FutbolNet dut a terme en aquesta comunitat el 2014. Allà va encoratjar els participants locals a continuar aplicant els valors que es deriven de la pràctica del futbol.

D’altra banda, Edmílson també va representar la Fundació FCB en la subhasta solidària del projecte ‘1 in 11’ que va tenir lloc al febrer del 2015 a la seu de Sotheby’s de Londres i que està servint per recaptar fons per fomentar projectes educatius entre els infants de Bangla Desh, Nepal i Indonèsia.

Un futbolista compromès amb la seva comunitat

La Fundació Edmílson va ser fundada l’any 2006 i té la seu a la localitat de Taquaritinga. La seva missió és contribuir a la construcció del futur de nens i adolescents brasilers, per mitjà de l'educació, la professionalització i el desenvolupament comunitari. El seu programa educatiu ‘Sembrant Somnis’ atén 300 nens i adolescents de 6 a 14 anys d'edat a través de projectes basats en l’esport, la informàtica i les arts escèniques, entre d’altres.

DECLARACIONS JORDI CARDONER:

“Avui renovem un acord amb la Fundació Edmílson fins al 2021 però esperem que sigui per molts anys més. Ell va estar vinculat esportivament al Club i ara ho està socialment. Estem molt feliços de veure que persones que han estat icones esportives, ara puguin ser col·laboradors en l’àmbit social”.

DECLARACIONS JOSÉ EDMÍLSON:

“Sóc molt feliç perquè sempre és important tenir el Barça al teu costat. Fa molts anys que porto la meva fundació i estic molt content amb els resultats i la col·laboració amb la Fundació FCB. En la nova etapa d’aquesta entitat es desenvoluparan nous projectes i estic a la seva disposició per posar al seu abast la meva experiència social”.