fcb.portal.reset.password

La iniciativa Beat Chagas, en la qual participa la Fundació del FC Barcelona, ha presentat aquest vespre a l’Auditori 1899 del Camp Nou ‘Las palabras no dan miedo’, una cançó que pretén vèncer el silenci i la por associats a la malaltia de Chagas.

Els músics i cantants Jofre Bardagí, Kevin Johansen, Joan Manuel Serrat, Rosario Flores i Benny Ibarra posen veu a la cançó, que ja està disponible a totes les plataformes digitals. El videoclip compta amb el suport del Departament de Control de Malalties Tropicals Desateses de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i ha estat editat i distribuït per Sony Music Entertainment Espanya i Música Global Discográfica.

La iniciativa Beat Chagas va ser creada amb la participació d’un conjunt d’associacions de persones afectades per la malaltia i d’institucions, com el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), el Programa de Salut Internacional de l’Institut Català de la Saut (PROSICS), la Fundacio Leo Messi o la Fundació FC Barcelona.

Per a Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, que va ser la institució que va acollir l’acte de presentació, “el poder de l’esport queda palès amb aquesta iniciativa i el Barça, a través de la seva Fundació, demostra que pot ser un gran catalitzador per impulsar la sensibilització sobre aquesta patologia”.

Per la seva part, el Dr. Jordi Gómez i Prat, director i productor del projecte i metge i investigador del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) i del Programa de Salut Internacional de l’Institut Català de la Salut (PROSICS), ha explicat: “El nostre objectiu amb aquesta cançó és que les persones superin la por a acudir al seu metge per ser diagnosticades”. Per això, i per la falta de símptomes a més de la meitat dels afectats, s’estima que a tot el món menys del 10% estan diagnosticats.

La cançó no és només una eina de sensibilització i difusió, també és un nou tractament integral contra la malaltia de Chagas. El Dr. Pere Albajar Viñas, responsable del Programa de Control de la Malaltia de Chagas del Departament de Control de Malalties Tropicals Desateses de l’OMS, destaca que “el component d’informació, educació i comunicació d’aquest videoclip és clau per conèixer i fer visible la malaltia de Chagas”.

‘Las palabras no dan miedo’ és un nou instrument en el marc de l’estratègia de l’OMS i en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, aprovats al setembre del 2015, d’entre els quals hi figura la lluita contra les malalties tropicals desateses, com el Chagas.

La cançó

Jofre Bardagí i Clara V. Fleck són els autors de ‘Las palabras no dan miedo’. Basant-se en els estudis que els va presentar el Dr. Jordi Gómez i Prat, el també productor artístic del videoclip, Jofre Bardagí, explica que van compondre una cançó coral en què apel·len “els possibles afectats a no mirar enrere, a no seguir culpant-se, a lluitar i seguir en peu, trencant el silenci per poder guanyar la malaltia de Chagas”.

Jofre posa veu a la cançó juntament amb el cantant argentí Kevin Johansen, el músic mexicà Benny Ibarra, el cantautor català Joan Manuel Serrat, i la cantant i compositora madrilenya Rosario Flores. Tots ells han col·laborat de manera altruista amb la iniciativa Beat Chagas.

Una proposta solidària

Sony Music i Música Global Discográfica s’han volgut unir al projecte de Beat Chagas per fer de la cançó, a més a més d’una eina de sensibilització, una iniciativa solidària. En aquest sentit, per cada compra es destinarà 1 euro (que són els beneficis de la seva venda) a la recerca en informació, educació i comunicació en la malaltia de Chagas al VHIR, i la difusió dels materials del Beat Chagas per tot el món. La cançó ja es pot adquirir a totes les plataformes digitals.

Tornar a dalt