fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner, a Jerusalem durant la visita que està efectuant la Fundació FCB a Israel | GERMÁN PARGA - FCB

Des de dilluns passat, una representació de la Fundació del FC Barcelona, formada pel vicepresident primer Jordi Cardoner, el director executiu, Nacho Mestre, i la directora general Mària Vallès, està efectuant una visita a diferents institucions i entitats socials d’Israel, amb un atapeït programa d’actes i recepcions.

Després de les dues primeres jornades, Jordi Cardoner ens dóna les primeres sensacions del viatge i com es veu la tasca social que efectua la Fundació FCB.

- Com ha estat la rebuda que ha tingut la Fundació FCB a Israel, tant des del vessant institucional, com des de les entitats socials?

“La rebuda ha estat excepcional, no tan sols pel fet de representar un Club com el Barça, sinó també pel gran interès que desperta la tasca que fa la nostra Fundació. Aquí, evidentment coneixen el nostre equip, els nostres jugadors, però ara descobreixen també la nostra activitat social i fundacional, allò que ens fa ser més que un Club. Veuen com a través de l’esport, treballem uns valors i ajudem nens de tot el món, i això els ha sorprès fortament, sobretot el fet de veure que estem actuant a 50 països i tenim més de 700.00 beneficiaris”.

- Com valoren la tasca que efectuen a Israel les institucions i entitats socials que han visitat, i que també veuen l’esport com una oportunitat per al desenvolupament?

“Tenen una feina difícil, perquè quan es parla de territoris hostils, aquí no és un tema esportiu, sinó que ens trobem amb un tema polític, un tema cultural. Però el que més ens ha sobtat és veure com en diferents organitzacions, sobretot en aquelles que hem visitat, treballen en pro de la convivència, del diàleg i del que hauria de ser normal, que les diferents cultures poguessin conviure conjuntament. Ells també són conscients que aquesta feina es pot fer a través d’una eina potentíssima com és l’esport, que un cop més es mostra com una eina d’unió i de connexió entre les persones”.

- Una de les propostes socials que la Fundació està posant sobre la taula és la implementació del projecte FutbolNet. Què creu que pot aportar aquesta metodologia educativa en aquest context?

"Tot i no ser la metodologia de FutbolNet, que és pròpia de nosaltres, aquí també hem vist fórmules de treball i de joc combinat, en què aquestes diferents cultures, àrabs, jueus, ortodoxos, catòlics, etc., treballen en equip, amb esforç, amb humilitat, i amb tots aquells valors que nosaltres també pregonem i treballem amb FutbolNet. Per tant, estem comprovant que cada cop s’entén més i té més acceptació, el fet de veure l’esport com una eina que crea vincles i que no distancia el que aquí ja està prou distanciat”.

- Una de les visites més entranyables la van fer al president Rivlin, una persona molt vinculada als temes socials i al fet d’utilitzar l’esport com a eina social. Com va anar?

“Va anar molt bé. Aquí el president del país és la màxima representació institucional, però no té decisió política. És una persona acceptada i estimada per tothom. Fa una gran feina social en un país que ho necessita prou i la seva acollida no podia ser millor. Va qualificar d’excel·lent la tasca que fem en l’àmbit social i va mostrar la seva voluntat de col·laborar amb nosaltres. Va donar indicacions específiques al seu equip per començar a fer coses conjuntament, perquè entén que instrumentar el futbol i l’esport per crear ponts i salvar distanciaments socials és important”.

- També varen tenir un sopar amb representants empresarials del país. Quina primera impressió en van treure?

“Són empreses que per la seva sensibilitat participen en projectes de responsabilitat social i es van quedar molt sorpreses que des de la faceta de la Fundació del Barça es tingui tanta activitat i tan àmplia. Realment es van quedar molt sorpresos en comprovar que la Fundació estigui arribant a 50 països i a 700.000 beneficiaris, unes xifres que van qualificar de molt impactants”.

Tornar a dalt