fcb.portal.reset.password

Rosa Tous, Jordi Cardoner, Sor Lucía Caram, Carles Puigdemont i Jaume Giró abans d’iniciar-se la presentació | GERMÁN PARGA - FCB

Sor Lucía Caram, en un moment de la presentació del projecte #Invulnerables | GERMÁN PARGA - FCB

Jordi Cardoner durant la seva intervenció en la presentació del projecte #Invulnerables | GERMÁN PARGA - FCB

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner | GERMÁN PARGA - FCB

Nacho Mestre i Mària Vallès, director executiu i directora general de la Fundació, han assistit a l'acte | GERMÁN PARGA - FCB

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha participat avui a la trobada que s’ha organitzat aquest matí a CaixaForum Barcelona per presentar el programa #Invulnerables a un centenar d’empresaris i directius, amb la finalitat de fomentar la col·laboració publicoprivada en la lluita contra la pobresa infantil i l’exclusió social.

A més de Carles Puigdemont, també han assistit per presentar el projecte sor Lucía Caram, directora de la Fundació Rosa Oriol i impulsora del projecte #Invulnerables; Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FCB; Jaume Giró, director de la Fundació La Caixa, i Rosa Tous, presidenta de la Fundació Rosa Oriol.

El teixit empresarial ha estat representat per directius de destacades empreses i organismes, que han tingut l’oportunitat de conèixer les característiques d’aquest projecte innovador, que promou el treball en xarxa entre agents del territori, tant públics com privats, amb l’objectiu que tots els infants i els joves tinguin les mateixes oportunitats.

Entre els assistents també hi ha estat la vicesecretària de la Junta Directiva del FC Barcelona i vicepresidenta de la Fundació FCB, Maria Teixidor, així com el director executiu i la directora general de la Fundació FCB, Nacho Mestre i Mària Vallès, respectivament.

#Invulnerables és un programa que es dirigeix a infants i joves d’entre 0 i 18 anys que viuen en contextos d’exclusió social, com també a les seves famílies. L’objectiu és donar resposta a les necessitats bàsiques que no tenen cobertes i oferir-los orientació, acompanyament i suport integral perquè puguin sortir d’aquesta situació de vulnerabilitat.

Leo Messi se suma a #Invulnerables

Sor Lucía Caram, impulsora del projecte, ha anunciat que després d’haver obtingut la implicació i el suport del pare Francesc, ara és Leo Messi qui se suma al programa #Invulnerables: «Som l’equip dels millors i hem fitxat el millor jugador del món, Leo Messi. A ell, quan era petit el van ajudar i ara vol ajudar també altres nens».

A més de la implicació de Leo Messi en aquesta iniciativa, el projecte creix amb l’inici de la construcció de la Casa de la Infància Francesc d’Assís al convent de Santa Clara de Manresa, cedit per la Fundació Rosa Oriol per crear un espai que coordini l’acció social d’#Invulnerables i que, a la vegada, també faci atenció directa a infants de 0 a 3 anys i a adolescents.

L’aportació de la Fundació del FC Barcelona a aquest projecte és la de posar a disposició dels territoris els programes ‘FutbolNet’ i ‘Barçakids’, que promouen el treball en valors a través de l’esport per facilitar la inclusió a la societat i el desenvolupament personal dels participants.

Declaracions de Jordi Cardoner

"El FC Barcelona, a part de jugar a futbol i a altres esports, és més que un Club, i una manera de demostrar-ho és implicar-nos a través de la nostra Fundació en aquells temes socials en els quals podem ajudar i aportar la nostra col·laboració. Aquest és un projecte entre entitats privades i administració pública, en el qual el FC Barcelona aporta la capacitat d’arribar a molts llocs i ser escoltat per molta gent. Aquest és un projecte social guanyador, però cal sumar-hi recursos, buscar la màxima implicació de tothom i posar a la pràctica tots els valors que pregonem”.

Declaracions de Carles Puigdemont

“En la lluita contra la pobresa s’ha de comptar amb la dignificació dels beneficiaris perquè és imprescindible, irrenunciable, si volem que l’efecte sigui complet i durador i ha d’implicar els col·lectius de les persones vulnerables en la resposta. Hem de fer més forts els vulnerables, donant-los instruments per reforçar les seves fortaleses, i més vulnerables als forts, que prenguin consciència no només que poden ser vulnerables sinó que han de ser permeables a les demandes d’una part creixent de la societat”.

Tornar a dalt