fcb.portal.reset.password

Dos participants del projecte a Zàmbia. | FUNDACIÓ FCB

L’aplicació del projecte ‘FutbolNet’ a l’Àfrica enceta aquests dies la fase final. L’Olympafrica FutbolNet Cup −aquest és el nom que pren el projecte en aquest continent− es va iniciar, com cada any, al mes d’abril amb la fase local del torneig. Els equips, cadascun corresponent a un país, van disputar diversos partits agrupant-se per zones geogràfiques. I en l’últim tram del projecte, en el qual ens trobem ara, passen a la fase final enfrontant-se amb els equips guanyadors de cada fase local.

Recentment s’ha celebrat una d’aquestes finals a Lusaka, la capital de Zàmbia, en la qual han participat equips de les Seychelles, les Illes Maurici, Zimbàbue, Malawi i Zàmbia.

En l’edició d’enguany cal destacar l’alta participació femenina i el seu lideratge en molts dels equips. Una experiència que difícilment oblidaran, perquè per a moltes beneficiàries aquest torneig de ‘FutbolNet’ ha estat la primera oportunitat que han tingut de jugar a futbol amb els nois en igualtat de condicions.

El torneig es fa seguint les normes de joc de ‘FutbolNet’, és a dir, utilitzant regles que potenciïn valors com el respecte, la humilitat i el treball en equip i amb equips mixtos, sense àrbitres i en què els mateixos participants consensuen mitjançant un debat les normes que regeixen els partits.

El projecte potencia la igualtat de gènere entre els joves d’aquest continent, creant oportunitats perquè les nenes i les noies participin en activitats esportives. A més, desenvolupa una tasca de prevenció de conductes violentes a través d’una activitat extraescolar, poc freqüent per a la gran majoria de beneficiaris.

“El torneig ha estat molt ben rebut pels participants dels diferents països. Tots han demostrat compromís amb els valors de ‘FutbolNet’”, assegura George Goma, director del centre Olympafrica de Lusaka. Un responsable que està especialment feliç d’haver acollit aquest torneig a la seva ciutat. “Agraeixo al Comitè Olímpic Internacional i a la Fundació FC Barcelona la seva presència i suport”, ens confessa.

L’‘Olympafrica FutbolNet Cup’ es desenvolupa des de l’any 2013 amb més de 100.000 participants anuals, i està present en 34 països africans. Aquest torneig continental es fruit de l’aliança entre el Comitè Olímpic Internacional (COI), l’Olympafrica Foundation i la Fundació FC Barcelona.

Tornar a dalt