fcb.portal.reset.password

El vicepresident Jordi Cardoner, amb els monitors i els joves participants al programa 'Barçakids' d'aquest dijous | GERMÁN PARGA - FCB

El vicepresident Jordi Cardoner ha saludat els joves participants de 'Barçakids' a l'Auditori 1899 | GERMÁN PARGA - FCB

Jordi Cardoner i Mària Vallès segueixen l'explicació del monitor a un grup d'alumnes participants | GERMÁN PARGA - FCB

Barçakids, el programa de foment de valors de la Fundació FCB, ha tornat al Camp Nou un curs més perquè el puguin gaudir els alumnes de diferents escoles de Barcelona. Aquestes sessions s’efectuen a l’Auditori 1899 durant un període de tres setmanes.

En la sessió d’aquest dijous han participat una cinquantena d’alumnes de 6è de primària de  l’escola La Palmera de Barcelona, que han treballat els cinc valors que centren el programa de Barçakids: treball en equip, humilitat, respecte, esforç i ambició.

El vicepresident primer de FC Barcelona i de la Fundació FCB, Jordi Cardoner, ha volgut observar de prop una sessió del programa Barçakids i ha assistit a l’inici de la jornada, on ha presenciat les primeres explicacions dels monitors, acompanyat de la directora general de la Fundació FCB, Mària Vallès. Jordi Cardoner ha pogut donar la benvinguda als alumnes, tot remarcant la importància d’aquests “valors universals, vitals per a l’educació i el creixement social i personal”. El vicepresident del Barça ha incidit sobretot en la importància del treball en equip, “on necessàriament cal repartir les tasques i cadascú té la seva responsabilitat”.

Sobre el fet d’acollir aquestes sessions de Barçakids al Camp Nou, Jordi Cardoner ha assenyalat que per als joves és molt il·lusionant poder fer aquest programa a les instal·lacions del FC Barcelona, i agafar la imatge dels jugadors blaugrana com a referència: “El missatge de valors que donem és creïble si podem mostrar-los amb els membres del nostre equip, que són uns grans jugadors, però també unes grans persones que aporten el seu exemple a tots els alumnes de Barçakids”.

156 escoles de 17 municipis

Aquest curs el projecte es va iniciar al mes d’octubre i el seu recorregut per la geografia catalana s’allargarà fins al mes de maig. Fins ara els infants de Vilanova i la Geltrú, Cambrils, Berga, Balaguer, Salt i Tortosa ja han pogut gaudir d’aquest projecte de foment de valors que ara està durant tres setmanes al Camp Nou, en aquest cas rebent escoles de la ciutat de Barcelona. Després del seu pas per la capital, Barçakids continuarà el seu recorregut per Manresa i Lleida fins a arribar a un total de 7.000 infants a final de curs. Està previst que el projecte arribi a 156 escoles de 17 municipis.

Barçakids està dirigit als nens i nenes de 6 a 12 anys i pretén consolidar el seu sistema de valors per mitjà dels principis pedagògics de l’esport, del joc i de la participació activa i inclusiva. El projecte fomenta la reflexió dels infants al voltant dels valors durant una jornada lectiva sencera, a través d’activitats físiques i d’expressió oral i escrita. Barçakids va comptar la temporada passada amb 7.000 beneficiaris.

‘Barçakids’, també a la xarxa i amb aplicació pròpia

Més enllà de les sessions presencials, Barçakids també continua amb la seva versió online a través de la plataforma educativa www.fcbkids.cat en què els infants, els mestres i les famílies poden trobar jocs, e-learnings i material pedagògic divers per seguir treballant els valors a classe o a casa.

Barçakids també compta amb una aplicació mòbil destinada als infants d’entre 6 i 10 anys, una nova eina que ofereix al més menuts continguts sobre el Barça, contes, tires còmiques, receptes de cuina i reportatges divulgatius que ajuden a nodrir l’imaginari de valors que impulsa la Fundació. Es tracta de la primera aplicació oficial del la Fundació FC Barcelona i també la primera del FC Barcelona destinada al públic infantil. És gratuïta, es pot consultar en quatre idiomes (català, castellà, anglès i portuguès) i està disponible per als sistemes Android i iOs.

Tornar a dalt