fcb.portal.reset.password

Moment de la presentació del projecte ‘1in11’, que compta amb Leo Messi com a ambaixador. | ÀLEX CAPARRÓS / FCB

Ramon Pont i Nacho Mestre, accedint a la gala celebrada a Doha. | ÀLEX CAPARRÓS / FCB

El programa ‘1in11’ impulsat per la Fundació FCB, l’UNICEF i l’ONG ROTA (Reach Out To Asia) va recaptar 2,5 milions de dòlars en la gala solidària celebrada aquest dissabte a Doha.

Unes 200 persones van participar en aquesta vetllada a l’Al Shaqab Indoor Arena on es van presentar diferents projectes de cooperació pels quals els assistents van fer les seves donacions. La candidatura de ‘1in11’, una de les més ben valorades de la nit, està basada en el foment de l’educació entre els infants i joves a Indonèsia, partint de la base que 1 de cada 11 nens i nenes al món no té accés a l’escola (58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al planeta).

Ramon Pont, vicepresident de la Fundació FC Barcelona i Nacho Mestre, director general del FC Barcelona, van ser els representants del Club en aquest esdeveniment . Aprofitant la seva estada a Doha van mantenir també diverses reunions institucionals amb els responsables de l’UNICEF i de ROTA, entitats que completen el triangle solidari de ‘1in11’.

A l’espera de que la xifra de 2,5 milions de dòlars pugui augmentar durant els propers dies amb alguna donació anònima més, l’equip tècnic del projecte començarà a treballar properament en el disseny dels programes que han d’ajudar a millorar l’accés a l’escola dels infants d’Indonèsia.

L’evolució dels projectes a Bangla Desh i el Nepal

‘1in11’ es va presentar en societat fa un any i escaig, al febrer del 2015, amb un subhasta solidària d’obres d’art que va tenir lloc a la seu londinenca de Sotheby’s. En aquella sessió es van recaptar més de 3 milions d’euros que estan servint per impulsar projectes de foment de l’educació, en la mateixa línia que a Indonèsia, a Bangla Desh i el Nepal.

Recentment un equip d’experts en la metodologia ‘FutbolNet’, l’eina que aporta la Fundació FCB al projecte, va viatjar a Hetauda, Nepal, i posteriorment a Dhaka, Bangla Desh, per conduir un seminari amb 60 representats de les principals institucions i entitats educatives i humanitàries d’aquests països. Aquests seminaris, de tres dies de durada, han tingut com a objectiu identificar els principals reptes socials a què s’enfronten els nens i les nenes nepalesos i bangladeshians, i definir estratègies conjuntes per ajudar-los a accedir a l’escola a través del programa ‘FutbolNet’.

El perquè de ‘1in11’

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al món. La majoria d’ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes. Aquest projecte, impulsat per la Fundació FCB, l’UNICEF i ROTA, neix amb l’objectiu d’aportar el seu granet de sorra per revertir aquesta situació.

A més, en moltes escoles la programació esportiva no existeix, tot i que els estudis han mostrat que incloure els esports en els plans educatius pot propiciar que els infants assisteixin i continuïn a l'escola, i, alhora, els condueix a millorar la seva salut física i els ajuda a millorar les seves qualificacions.

Tornar a dalt