La Fundació FC Barcelona participa en la integració de joves migrants al barri del Raval

El Dispositiu Drassanes utilitza l’esport com a eina per afavorir la inclusió social de persones joves no acompanyades i reconnectar-les amb els serveis socials

Al Barri del Raval, a Barcelona, molts infants i joves no acompanyats es troben en una greu situació de vulnerabilitat. Fa dos anys es va posar en marxa el Dispositiu Drassanes, en què participa la Fundació FC Barcelona, que utilitza l’esport com a eina integradora i d’inclusió social. Un dels objectius d’aquest programa és la reconnexió de jovent en situació de carrer amb els serveis d’atenció social.

La metodologia socioeducativa pròpia de la Fundació, basada en l’activitat física i l’esport, ha permès donar resposta a la situació d’un gran nombre de joves que viuen aquesta problemàtica al barri del Raval. Els educadors de la Fundació FC Barcelona utilitzen l’esport per afavorir la seva integració i la inclusió i fomentar valors que ajudin a treballar la dimensió social i individual de cada persona. Aquests valors són el treball en equip, la confiança i l’empatia, la cooperació o l’autoestima.

La iniciativa “Equip Raval amb el jovent migrat no acompanyat’, impulsada per la Fundació Tot Raval, es va posar en marxa el 2019 i, malgrat les limitacions imposades per la pandèmia, ha aconseguit beneficiar més de 300 joves migrants no acompanyats al barri del Raval. A més de l’esport, amb el Dispositiu Drassanes, la música o l’horticultura són algunes de les eines amb les quals es treballa comunitàriament al Raval per afavorir la inclusió social d’aquests joves. El 24 de març passat els resultats d’aquesta iniciativa van ser presentats en una jornada celebrada al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).