El Fundació Barça tancarà LaLiga Genuine a Bilbao

L’equip blaugrana jugarà amb el Granada, el Màlaga i el Reus durant el cap de setmana del 4 i 5 de juny, amb la possibilitat de ser campió del grup Compañerismo

L'equip Fundació Barça, format per persones amb discapacitat intel·lectual, jugarà els tres últims partits de LaLiga Genuine Santander entre el dissabte 4 i el diumenge 5 de juny, a la ciutat esportiva de Lezama (Biscaia). En aquesta tercera, i definitiva, fase, organitzada per l’Athletic Club Fundazioa, es trobarà amb el Granada CF, el Fundación Málaga CF i el Fundació Futbol Base Reus.

El debut tindrà lloc dissabte 4 de juny, a les 11.30 h, davant el Granada. Aquest mateix dia, a les 16 h, al Fundació Barça li tocarà jugar amb el Fundación Málaga. Finalment, el diumenge 5 de juny, a les 9 hores, acabarà la seva participació en LaLiga Genuine d’aquesta temporada davant el Fundació Futbol Base Reus.

LaLiga Genuine 2021/22 s’ha disputat en tres fases, durant tres caps de setmana. Els jugadors i jugadores blaugrana van iniciar la competició a principis d’abril, a Gran Canària, on es van trobar el Fundación Albacete, la UD Las Palmas i l'Eibar Fundazioa. Al maig, a l’estadi La Rosaleda de Màlaga, van jugar la segona fase amb el RC Deportivo de la Corunya, el Llevant UD EDI i la Real Sociedad Fundazioa. Atès que l’equip que prepara el cos tècnic liderat per Sergi Mascarell ha guanyat els sis partits que ha disputat fins ara, es troba en disposició de ser el campió del grup Compañerismo.

LaLiga Genuine Santander és una iniciativa integradora i de responsabilitat social que té com a lema “compartir abans que competir”. Els seus partits es juguen en la modalitat de futbol 8, en 4 parts de 10 minuts. El resultat final es determina segons el resultat dels quatre parcials: cada part guanyada fa sumar un punt i l'empat i la derrota no sumen. Cada partit guanyat suposa tres punts en la classificació, l'empat dos punts i la derrota, un. Els equips poden ser mixtos (homes i dones) i han d'estar formats per jugadores i jugadors més grans de 16 anys i amb una discapacitat intel·lectual mínima del 33%, sense limitació d’integrants estrangers.

Cadascun dels tres grups de LaLiga Genuine -Compañerismo, Respeto i Deportividad- té un campió esportiu, que determinaran els punts sumats al llarg de les tres fases de la competició, i també un campió del joc net. Per a aquesta segona classificació, cada jornada es puntuaran els equips segons les seves actituds positives i el grau d'esportivitat mostrat per futbolistes, equip tècnic i afició.

Declaracions de Sergi Mascarell, entrenador del Fundació Barça

"Haurem assolit l’objectiu si, com a Las Palmas i Màlaga, els nostres jugadors i jugadores reflecteixen en el camp el treball que fem en els entrenaments: jugar sota la comprensió del joc i a través de l’esforç col·lectiu, dos aspectes que tenen molt a veure amb el seu creixement personal".

Declaracions de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

"Ens disposem a viure el tercer cap de setmana de LaLiga Genuine amb moltes ganes de repetir les experiències, altament positives, de Las Palmas i Màlaga. A Bilbao, les jugadores i jugadors de l’equip Fundació Barça seguiran avançant en el seu camí cap a la integració a través de l’esport, que és l’objectiu principal d’aquest projecte".