700 beneficiaris del programa d’Inclusió Social de la Fundació FC Barcelona i les Diputacions assisteixen a un partit de l'equip femení a l'estadi Johan Cruyff

Beneficiaris del programa a les grades del Johan Cruyff durant el partit femení Barça-Sevilla

L’acte de cloenda del programa va tenir lloc durant el descans del partit de la Lliga Femenina entre el FC Barcelona i el Sevilla FC

Amb l’assistència de prop de 700 nenes i nens al partit entre l’equip femení del FC Barcelona i el Sevilla, aquest dijous 6 de maig es va celebrar l’acte de cloenda del Programa d’Inclusió Social que la Fundació FC Barcelona porta a terme amb les Diputacions catalanes des de fa 10 anys. En aquest període, el programa ha arribat a un total de 111.712 nens i nenes d’arreu del país, que s’ha dut a terme en 86 municipis catalans.

L'acte va comptar amb la presència d’Elena Fort, vicepresidenta institucional del FC Barcelona, Xavier Puig, directiu responsable de futbol femení, així com diversos representants de les diputacions i dels municipis de Tarragona, Girona, Lleida i Barcelona que han participat en el programa.

Els infants i joves participants de l’edició d’enguany van gaudir del partit del primer equip Femení del FC Barcelona en un ambient festiu i molt emocionant que va suposar l’activitat de cloenda de la temporada. Una experiència per a tots ells i elles que ja va començar amb el viatge amb autocar des de les diverses poblacions d’origen de Catalunya.

Entre les dades més destacades de l’impacte del programa, cal esmentar que al 100% dels municipis s’ha constatat l’adequació de la metodologia a les característiques i necessitats dels col·lectius als quals va destinat el programa i als factors contextuals. D’altra banda, el 95% de les famílies consideren que el programa ajuda els seus fills i les seves filles a créixer com a persona.

Renovació de la col·laboració

Recentment, la Fundació FC Barcelona i les presidentes i els presidents de les diputacions catalanes han renovat la seva col·laboració amb una proposta que està basada en el nou enfocament holístic adoptat per Fundació FC Barcelona, que té per objectiu promocionar la participació juvenil d’una manera integral i promoure l’activació i la participació comunitària del col·lectiu de persones joves als municipis de Catalunya on s’implementi el projecte.

Aquesta evolució reforça l’aliança entre les Diputacions i la Fundació Barça, i és fruit del coneixement i l’experiència durant aquests anys 10 anys sobre les problemàtiques de la infància i la joventut i de l’estreta col·laboració amb els ajuntaments i les diputacions.
Així mateix permet continuar millorant el desenvolupament saludable i les habilitats socials dels joves arreu de Catalunya, futurs beneficiaris del programa de participació juvenil on s’utilitza la metodologia socioeducativa pròpia de la Fundació basada en l’esport.

El programa busca teixir vincles amb la comunitat i fomentar el desenvolupament de les habilitats individuals i de grup, afavorint la seva participació com a ciutadans i donant-los les eines necessàries per poder desenvolupar el seu projecte de vida futura.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA