La Fundació FC Barcelona i KONAMI organitzen al Japó el Festival #ForAllCapabilities, per la inclusió d’infants amb discapacitat

L’ambaixador de la Fundació Àlex Roca participa en l’esdeveniment de cloenda del projecte For All Capabilities a Tokyo

El proper dissabte 4 de març es celebrarà a Tokyo el Festival ForAllCapabilities,   esdeveniment organitzat per la Fundació FC Barcelona i KONAMI en el què assistiran més d’un centenar d’infants participants del projecte. El Festival comptarà amb la presència de l’atleta i ambaixador de la Fundació Àlex Roca. Aquest esdeveniment forma part del programa d’Inclusió en la Diversitat de la Fundació FC Barcelona que fomenta la inclusió social dels infants amb discapacitat al Japó.

En aquesta ocasió els infants gaudiran d’una jornada lúdica amb l’oportunitat de conèixer de primera mà la història de superació de l’Àlex Roca, i podran compartir diferents activitats i jocs cooperatius seguint la metodologia SportNet, creada per la Fundació FC Barcelona. Les activitats estaran liderades per l’equip educatiu de la fundació, conjuntament amb els entrenadors i educadors locals formats prèviament amb aquesta metodologia socio-educativa.  Un cop finalitzades les activitats, es durà a terme l’entrega de medalles  a tots els infants que hi participaran.  El Secretari General de la JFA (Japanese Football Association) Tsuneyasu Miyamoto i Tsuyoshi Kitazawa  president de JIFF (Japanese Inclusive Football Federation) també assitiran a l’esdeveniment com a representants de les dues entitats col·laboradores.

El projecte ForAllCapabilities

La Fundació FC Barcelona, gràcies al suport de KONAMI, treballa per la Inclusió de la Diversitat al Japó des de l’any 2019, quan es va iniciar el projecte For All Capabilities,  basat en la metodologia SportNet com a eina d’inclusió social  amb activitats i formacions per diferents organitzacions esportives i entitats socials que treballen amb infants i adolescents amb discapacitat.

En aquest projecte es fomenta la participació de nens i nenes de manera uniforme, indiscriminadament de les característiques i habilitat que tingui cadascú, amb la voluntat de crear espais totalment inclusius entre infant i joves amb i sense discapacitat. Té com a objectiu oferir l’oportunitat que els participants puguin jugar, compartir experiències i expressar-se lliurement sense que ningú en quedi exclòs,  i contribuir així a crear una societat més igualitària i inclusiva.

Xerrada motivadora de l’Àlex Roca

L’Àlex Roca, ambaixador de la Fundació FC Barcelona i exemple de superació en l’esport i la diversitat funcional, amb paràlisi cerebral i un 76% de discapacitat física, formarà part de l’expedició al Japó. Durant el Festival, realitzarà una xerrada motivadora adreçada tots els infants, mentors, membres del projecte i participants del programa.