Leo Messi rebrà la Creu de Sant Jordi 2019

El Govern ha acordat concedir-li la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya per la seva carrera esportiva i la seva tasca solidària

30/04/2019

Lionel Andrés Messi, capità del primer equip i jugador del Club des dels 13 anys, serà guardonat amb una de les distincions més prestigioses que atorga la Generalitat de Catalunya

Segons ha comunicat la Generalitat, Leo Messi, rebrà el premi “per la seva fabulosa trajectòria esportiva que l’ha portat a ser considerat com el millor futbolista de tots els temps. Procedent de l’Argentina, va arribar a Catalunya de molt jove per integrar-se a les categories inferiors del Futbol Club Barcelona. En un esport de masses com el futbol, Messi encarna uns atributs socials tan primordials com la humilitat, l’honestedat, l’aprenentatge, la creativitat, el sentit d’equip i el respecte. Ha creat la Fundación Leo Messi, que incideix en equipaments per a infants i joves i ha col·laborat amb diversos centres hospitalaris de Catalunya. Entre aquestes col·laboracions, destaca la seva aportació a l’Hospital Sant Joan de Déu per a la construcció del Pediatric Cancer Center ”.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya.

Fundació Barça – Pediatric Cancer Center

Des de l’inici del projecte, la Fundació Barça participa en la campanya per construir el SJD Pediatric Cancer Center, tant en la realització i la difusió de la campanya com en la captació de donatius.

El nou centre serà una realitat gràcies als milers de donacions rebudes per part de la societat civil. L’inici de les obres no hagués estat possible sense l’aportació feta pels deu donants fundadors del projecte, que, a més d’haver-hi donat un important suport econòmic, integren una comissió assessora que vetllarà pel desenvolupament d’aquest durant la seva execució.

Aquests donants fundadors són la Fundació Barça, Fundació Leo Messi, Mª Ángeles Recolons, Stavros Niarchos Foundation, Fundació Bancària La Caixa, Andbank, Esteve, Fundació Nou Mil·leni, Grup Simm Imatge Mèdica i una desena d’ entitats que prefereixen mantenir l’anonimat.

El nou hospital

El nou SJD Pediatric Cancer Center Barcelona tindrà capacitat per atendre 400 pacients l’any, un 30% més dels que Sant Joan de Déu atén en l’actualitat (215 casos nous cada any i 70 casos de recaigudes o segona opinió), i incorporarà els darrers avenços en la lluita contra el càncer. Les obres tindran una durada de dos anys i es preveu que el nou centre obri les portes al segon semestre del 2020. Leo Messi  va recalcar a l’acte institucional de col·locació de la primera pedra del Pediàtric Cancer Center que: “Amb aquesta iniciativa continuem combatent  aquesta malaltia tan cruel com és el càncer, i entre tots poder col·laborar perquè això sigui més fàcil. Soc molt feliç de poder complir aquest somni”.

L’Hospital Sant Joan de Déu és un centre dedicat exclusivament a l’atenció maternoinfantil, centre de referència a Espanya per a l’atenció del càncer infantil i de referència internacional per al tractament de determinats tipus de tumors. És l’hospital que més casos de càncer infantil atén a Espanya (i un dels primers a Europa): 215 casos nous cada any i 70 més per recaigudes o segona opinió.