Leo Messi rep el premi pilota educativa de l’entitat Scholas Occurrentes promoguda pel Papa Francesc

Messi ha rebut avui una pilota beneïda pel Sant Pare i elaborada amb draps per nens moçambiquesos d’un projecte de l’entitat

02/09/2019

Leo Messi ha rebut avui el premi Balón Educativo de Scholas - Brasil 2019. Es tracta d’una pilota de draps feta a mà per nois de la localitat de Chicomo (Moçambic), que ha estat beneïda pel papa Francesc, i que representa el futbol més pur, que concedeix l’entitat Scholas Occurrentes, entitat amb la qual col·labora la Fundació Barça des del 2015 amb l’objectiu de difondre l’educació en valors entre els joves i potenciar la seva capacitat de reflexió al voltant de les problemàtiques socials.

El capità del Barça ha rebut la Pilota Educativa aquest matí a la ciutat esportiva Joan Gamper, en una trobada amb el president de la Fundació Scholas Occurrentes José Maria del Corral, acompanyat del vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner.

Els candidats a la Pilota Educativa van ser proposats durant els partits de la Copa Amèrica per haver estat exemples en els valors de futbol (proposta de futbol de la Fundació Scholas): esforç, esperit solidari, honestedat, identitat, resiliència, respecte i treball en equip. Va comptar amb la votació dels nens i joves de les escoles de la xarxa mundial de Scholas, que integra més de 500.000 institucions i xarxes educatives de 191 països.

El capità de la selecció Argentina i del FC Barcelona va obtenir el 34,28% dels vots, seguit pels peruans Edison Flores (15,56%) i Pedro Gallese (11,28%). El quart lloc va ser per al capità del Brasil, Dani Alves (10,5%); a més d'ells també hi havia altres esportistes com Lautaro Martínez, Allison, Sergio Agüero, Coutinho, Alexis Sánchez, Arturo Vidal i José Fuenzalida.

Els nens van destacar la humilitat de Messi, que va posar la seva tècnica en funció de l'equip, amb esforç, solidaritat i mirall per la seva història de superació des de la infància.