Més de 600 esportistes de la Masia participen en el projecte Masia Solidària

Aquest programa és fruit d’una col·laboració conjunta entre La Masia i la Fundació Barça

02/01/2020

Fundació Barça i La Masia han posat en marxa per tercer any consecutiu el programa Masia Solidària, una iniciativa conjunta que pretén que els esportistes més joves del Club adquireixin una sensibilitat social a través d’experiències viscudes en primera persona. Aquestes experiències es realitzen mitjançant visites a entitats socials de diverses poblacions de Barcelona aprofitant dos dies d’entrenament.

Cada temporada s’escullen sis causes socials (en funció de l’edat) i diferents entitats amb les que els esportistes del Club realitzen activitats conjuntes. Els jugadors i jugadores del grup benjamí, 8 a 10 anys, coneixen la realitat d’una residència d’avis, el grup d’alevins, 11 i 12 anys, d’un centre obert, el grup d’infantil, 13 i 14 anys, de centres que treballen amb persones amb discapacitat física i psíquica, el grup de cadets, 15 i 16 anys, de centres amb persones amb addiccions comportamentals i per últim el grup de juvenils i júniors, 17 i 18 anys, coneixen la realitat de nens i nenes amb malalties infantils i persones amb discapacitats neurològiques.

Excel·lents resultats

Amb la bona acollida que han tingut les dues edicions anteriors, per part dels entrenadors dels jugadors, dels esportistes i les entitats que participen en el programa, i especialment de les famílies, ara es posa en marxa una tercera edició. En aquesta nova temporada hi participaran 39 equips formatius de futbol, bàsquet, handbol, hoquei en patins i futbol sala, que representen un total de més de 600 esportistes, i 18 entitats compromeses amb el programa.

A banda d’això, quatre noves entitats s’inclouran en el programa Masia Solidària: El centre obert de l’Associació Educativa Itaca, la Federacio Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, FECPC i dos centres que tracten addicions comportamentals, Projecte Home Catalunya i ITA.  A mes a mes, el programa el que busca és potenciar les relacions amb el territori, amb la participació de 7 municipis: Esplugues de Llobregat, Sant Boi, Hospitalet, Sant Feliu de Llobregat, Cornellà, Barcelona i Badalona.

Un aprenentatge continu

L’objectiu es que els jugadors i jugadores que ingressen als 8 anys en el FC Barcelona (categoria benjamí), facin aquest recorregut per les sis causes socials a mesura que es van fent grans, i adquireixin i posin en pràctica valors solidaris. Això, els hi aporta sensibilitat en diferents causes socials, i els ajuda a adonar-sen de realitats poc conegudes.

Les visites es realitzen amb la presència dels jugadors, els seus entrenadors i un educador emocional. Abans d’assistir al centre, tot l’equip fa una prèvia en el autobús camí a la visita, allí es on s’explica la situació amb la que es trobaran i els hi expliquen les característiques del centre. La segona part del programa es basa en la realització d’activitats en el mateix centre. Un cop acabada la visita, de tornada, els educadors emocionals treballen amb els esportistes aquells aspectes que els hi han impressionat.

Un cop finalitzen amb les visites, com a tornada, els participants de les entitats tenen l’oportunitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat Esportiva i poder compartir un entrenament o veure un partit dels jugadors o jugadores que els han visitat amb anterioritat.

Llista d'entitats que participen al programa "Masia Solidària"

1. FUNDACIÓ FINESTRELLES
  2. FUNDACIÓ MARIANAO
  3. AMICS DE LA GENT GRAN