Marta Segú destaca la importància de l'esport pel desenvolupament en la seva intervenció a l'Sportbiz Europe

Marta Segú ha participat en una taula conjunta amb representants de la Fundación LaLiga i UNICEF.

La directora general de la Fundació FC Barcelona ha participat en aquest esdeveniment internacional que se celebra aquests dies a Barcelona

La directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, ha participat aquest matí en la segona sessió de l’Sportbiz Europe, un esdeveniment internacional que se celebra aquests dies a Barcelona enfocat en les noves tendències de l’sport business. La seva intervenció s’ha emmarcat en la taula rodona “Sport for good. The sports industry as a game changer for children”, on també han participat Elena Montoro, responsable de l’Àrea Internacional i Gestió Estratègica RSC de Fundación LaLiga, i Michelle Mills, Investigadora d’UNICEF d’Esport pel Desenvolupament.

En la seva intervenció la Dra. Segú ha parlat sobre la històrica aliança entre UNICEF i el FC Barcelona, que durant 15 anys ha beneficiat més de 3 milions d’infants arreu del món en els diversos projectes conjunts que s’han dut a terme. Així mateix, ha destacat que “la màgia de l’esport permet aconseguir canvis en les vides de molts nens i nenes en contextos vulnerables mitjançant l’esport pel desenvolupament, una eina que s’ha demostrat de gran impacte i eficàcia”.

D’altra banda, la directora general de la Fundació FC Barcelona ha manifestat que “les companyies internacionals cada cop més  volen implicar-se en programes de compromís social basat en el seu àmbit d’actuació per aconseguir un impacte real; per això és important que les companyies en l’àmbit de l’esport puguin desenvolupar programes d’esport pel desenvolupament incloent-lo en el centre de la seva activitat”.

“Els programes basats en l'esport pel desenvolupament haurien d'estar connectats a realitats o necessitats més àmplies dels beneficiaris i de les comunitats -ha afegit-. Per això cal un enfocament holístic per a nens i joves vulnerables on l’esport pot convertir-se en un bon punt d’entrada”.

UNICEF i Fundación LaLiga

Michelle Mills, investigadora de l’institut de recerca Innocenti – UNICEF, ha parlat dels resultats dels dos estudis que s’han portat a terme entre UNICEF i la Fundació FC Barcelona sobre l’esport pel desenvolupament, que s’han publicat recentment, on es demostra la importància d’aquesta eina d’intervenció social i es donen pautes i orientacions per a les organitzacions que facin o vulguin desenvolupar projectes d’aquest tipus.

D’altra banda, Elena Montoro, responsable de l’Àrea Internacional i Gestió Estratègica RSC de la Fundación LaLiga, ha parlat de l’impacte d’alguns dels projectes que porten a terme actualment, especialment en camps de refugiats, on utilitzen també l’esport com una eina de canvi social.