Mària Vallès: "L'esport millora el benestar emocional de la infància en temps d'incertesa"

La directora general de la Fundació Barça ha participat en el Fòrum Internacional sobre l'Impacte de la Covid-19, organitzat per la Comunitat d'Estats Llatinoamericans i Caribenys (CELAC)

La directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, ha participat aquest dijous 3 de desembre en la conferència sobre l'impacte de la pandèmia per Covid-19 en l'àmbit de l'esport i els drets humans de l'infant, organitzada per la Comunitat d'Estats Llatinoamericans i Caribenys (CELAC), un organisme intergovernamental de diàleg i concertació política que inclou els trenta-tres països d'Amèrica Llatina i el Carib. El fòrum s’ha organitzat des de Mèxic a través d'una plataforma virtual.

Mària Vallès ha destacat: “L'esport és important per al benestar emocional i la salut dels nens i les nenes. Si no poden practicar-lo hi ha més probabilitats que, en moments d'incertesa com el que estem vivint ara, es multipliquin els quadres d'ansietat. D'altra banda ha qualificat les trobades esportives com a “espais segurs”. Vallès ha advertit de les possibles conseqüències que pot tenir per als nens i nenes passar moltes hores a casa: “S'augmenta el temps dedicat als dispositius digitals, i en conseqüència creix el risc de ciberassetjament i la violència digital”.

La directora general de la Fundació ha afegit: “Durant la pandèmia, la Fundació Barça ha mantingut l'activitat en la majoria dels programes. A Catalunya, on treballem amb menors i joves en risc d'exclusió, hem aconseguit que el programa continuï funcionant a través de sessions online. El més important per a la nostra organització és que els nens, nenes i joves no perdin el contacte amb els educadors.

Així mateix, la Fundació treballa amb organitzacions de base a Llatinoamèrica, la qual cosa ens permet continuar col·laborant a través del subministrament d'aliments, articles d'higiene i suport emocional”.

En la trobada virtual han  participat Mary Harvey, CEO del Centre per a l'Esport i Drets Humans, i Christian Skoog, representant d'UNICEF a Mèxic. Igualment en l'esdeveniment han participat representants de diverses agències internacionals d'Esport per al Desenvolupament, Cooperació Internacional o de la UNESCO.

La sessió s’ha centrat en la importància de l'esport en la infància durant la pandèmia als països d'Amèrica Llatina i Carib. Una de les principals conclusions és que és important afavorir accions i eines que fomentin la pràctica de l'esport entre els nens i nenes, ja que afavoreix el benestar físic i mental, la inclusió i els drets fonamentals de la infància, com ara el dret a jugar.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA