Leo Messi, premiat com a Champion for the peace als guardons Peace and Sport

Leo Messi ha rebut el premi en una gala que s’ha celebrat excepcionalment en format online a causa de la Covid-19

Aquesta entitat, presidida pel príncep Albert de Mònaco, premia les organitzacions i persones que contribueixen a la pau, el diàleg i l’estabilitat a través de l’esport

L'organització Peace and Sport, presidida pel príncep Albert de Mònaco, ha premiat en l’edició 2020 el capità del FC Barcelona, Leo Messi, amb la distinció Champion for the Peace of the Year (Campió per la Pau de l’Any), que reconeix un esportista que ha liderat una iniciativa esportiva significativa i sostenible cap a la pau, la justícia i la inclusió social.
El jurat ha reconegut i elogiat “pel seu joc net al camp de futbol Lionel Messi, que també s’ha distingit fora del camp pel seu compromís social. A través de la seva Fundació, Leo Messi promou l'educació i la inclusió social per a nens desafavorits de tot el món, especialment a Espanya, l’Argentina, Moçambic, Palestina, Kènia, Síria i el Nepal”.
Lionel Messi s’incorpora al club Champions for Peace, format per atletes d’alt nivell. Didier Drogba, actualment vicepresident de la Peace and Sport, i els anteriors guanyadors del premi Champion for Peace of the Year, Blaise Matuidi, Siya Kolisi i Christian Karembeu, que han felicitat el nou campió per la pau.
“És un honor rebre el premi Campió per la Pau de l'Any. El respecte cap als altres és una cosa que vaig aprendre quan era petit i sempre intento aplicar aquest important valor al camp de futbol. És un plaer que se’m reconegui per ser un jugador just. Agraeixo a Peace and Sport i H.S.H. Príncep Albert II de Mònaco per aquest premi i espero continuar inspirant i donant suport a les persones desafavorides”, ha afirmat Lionel Messi. Aquest any, a causa de la Covid-19, la gala dels premis s’ha celebrat de forma virtual, fet pel qual s’ha difós aquest vídeo del lliurament del premi al capità del Barça , en què hi ha les seves declaracions.

Premis Peace and Sport a la Fundació Barça

La Fundació Barça ja ha estat premiada per aquesta organització en dues edicions anteriors. Durant el 2017 com a “Fundació de l’Any” pel seu Programa de Refugiats i Migrants a camps, assentaments i centres de menors no acompanyats al Líban, Grècia, Itàlia i Catalunya; i també el 2019 amb el Premi especial del jurat pel projecte Robot Pol, una iniciativa conjunta de la Fundació Barça i la Fundació Éric Abidal. Aquest programa, que les dues fundacions van posar en marxa l’any 2017, ofereix als nens ingressats en un hospital l’oportunitat de visitar el Museu del Barça, les instal·lacions del Camp Nou o conèixer jugadors del primer equip a través d’un robot teledirigit per la mateixa nena o nen.

Peace & Sport

Peace and Sport és una organització neutral i independent ubicada al Principat de Mònaco sota la presidència del príncep Albert II de Mònaco. El seu objectiu és construir comunitats pacífiques gràcies a la força de l’esport, per crear un món més segur, més equitatiu i més inclusiu. Aquesta entitat va crear l’any 2008 els Premis Pau i Esport, i des d’aleshores s’encarrega de premiar programes específics o iniciatives globals. Uns premis que mostren com els valors de l’esport són capaços de conciliar el respecte, la tolerància i la solidaritat.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA