La Fundació presenta la campanya 'El Barça arriba a tothom'

La Fundació impulsa una campanya de visibilitat amb l’objectiu de donar a conèixer l’entitat entre els socis del FC Barcelona i posar en valor la tasca social que duu a terme

Coincidint amb el vintè aniversari de la Fundació FC Barcelona es llança una nova campanya de visibilitat que, sota l’eslògan ‘El Barça arriba a totohom’, té l’objectiu de donar a conèixer la seva tasca social entre els socis del FC Barcelona i posar en valor els seus projectes. La campanya consta de dos espots i sis creativitats gràfiques. Aquestes peces destaquen la missió dels projectes de la Fundació, és a a dir, la transmissió de valors a través de l’esport i els seus efectes positius entre els més joves.

Campanya 'El Barça arriba a tothom' (I... por fcbarcelona

Campanya 'El Barça arriba a tothom' (II... por fcbarcelona

Ampli ventall de programes i aliances

Durant els últims temps la Fundació ha acumulat una nodrida llista de projectes propis i d’aliances internacionals. ‘FutbolNet’, ‘Barçakids’ i ‘Som el que mengem’ són els principals programes de foment de valors (respecte, esforç, treball en equip, humilitat i ambició) i hàbits saludables. La tasca social es completa amb aliances estratègiques amb l’Unicef, la Bill & Melinda Gates Foundation, el Comitè Olímpic Internacional (COI), el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), la Fundació Pies Descalzos, la Fundació Leo Messi, l’Instituto Projeto Neymar Jr i la Fundació Rafa Márquez. A les quals cal afegir dues recents incorporacions, Scholas i la Fundació Johan Cruyff. I on també destaquen les enteses amb Reach Out To Asia (ROTA) i les fundacions d’Edmílson i Thuram.

Reforç a l’entesa amb l’Unicef

Cada any el Club, a través de la Fundació, dóna 1,5 milions d’euros a l’Unicef per a l’execució conjunta de projectes solidaris. En l’actualitat s’estan duent a terme a la Xina, al Brasil, a Ghana i a Sud-àfrica i estan basats en el foment de l’educació a través de l’esport.

Enguany aquesta aliança s’ha reforçat amb la campanya ‘1in11’, que ha aconseguit recaptar més de 3 milions d’euros que aniran destinats directament a l’Unicef per desenvolupar projectes de foment de l’educació a Bangla Desh, a Indonèsia i al Nepal. Per tant, aquesta temporada el Barça aporta 4,5 milions d’euros a aquesta entitat de les Nacions Unides.

Discover the FCB Foundation social projects por fcbarcelona

Augment de beneficiaris, d’abast geogràfic i de pressupost

En els últims anys la Fundació ha experimentat un gran increment quant a xifres absolutes. En l’actualitat els projectes de la Fundació FCB compten amb més de 400.000 beneficiaris (infants i joves principalment), a més de 40 països de tot el món (Europa, Àfrica, Amèrica i Àsia). D’altra banda, l’arrelament dels projectes a Catalunya s’ha reforçat molt notablement en els últims anys. La Fundació porta aquests projectes a més de 70 localitats catalanes.

Pel que fa a l’evolució pressupostària, la Fundació també està en augment constant. La temporada 2008/09 va comptar amb 5,5 milions d’euros de pressupost i la previsió per a la temporada 2014/15 és de 10 milions. Des del 2006 el Club aporta fins a un 0,7% dels seus ingressos ordinaris a la Fundació. I des del 2010 tots els esportistes i staff dels equips professionals aporten el 0,5% del seu sou per a projectes socials.

L’emblema a la samarreta de les seccions

Aquest nou impuls a la comunicació de la Fundació es completa amb la recent incorporació de l’emblema d’aquesta entitat a les samarretes dels primers equips professionals de les seccions. Una decisió pionera que va ser aprovada per la Junta Directiva al mes de febrer passat i que amplia notablement la visibilitat de la Fundació a casa nostra i arreu.

L'emblema de la Fundació FCB a la samarreta de... por fcbarcelona