La Fundació Barça signa una aliança amb el Govern de Colòmbia i Gran Tierra Energy per enfortir la protecció als infants i joves

El President de la República, Iván Duque Márquez, ha presidit l’acte de presentació del projecte, que ha comptat amb la presencia del directiu Oriol Tomàs

El president de la República de Colòmbia, Iván Duque Márquez, ha presidit l’acte de presentació del projecte "Esport com a garantia dels drets humans per a la infància", una iniciativa liderada i finançada per Gran Tierra Energy, que serà implementada per la Fundació Barça en col·laboració amb el govern colombià, a través de l’Agència per a la Reincorporació i la Normalització (ARN). El directiu del FC Barcelona i patró de la Fundació Barça, Oriol Tomàs, ha assistit juntament amb la directora general, Mària Vallès, a l’acte celebrat al palau presidencial de Casa de Nariño, que també ha comptat amb la presència de Manuel Buitrago, president de Gran Tierra Energy Colombia, i Andrés Felipe Stapper Sagrera, director de l’ARN.

Aquest projecte conjunt té com a objectiu contribuir a l'enfortiment dels entorns de protecció de nenes, nens i joves utilitzant l'esport com a eina de resolució de conflictes, la transformació d’imaginaris associats a la violència i la prevenció de factors de risc associats al reclutament, ús i utilització dels menors.

El programa tindrà com a beneficiaris principals 280 nenes i nens, entre víctimes, desplaçats, minories ètniques i fills d’excombatents que viuen al barri Metropolità de Puerto Asís (Putumayo). Els entrenadors i educadors socials també participaran en seminaris de formació i rebran suport tècnic durant tota la implementació del programa.

La Fundació Barça a Colòmbia

Aquesta iniciativa, a la qual s'han sumat Gran Tierra Energy i la Fundació Barça, com a socis estratègics en els compromisos amb el desenvolupament del país, forma part de l'estratègia de promoció, protecció de drets i prevenció de reclutament infantil, "Mambrú no va a la guerra. Este es otro cuento", de l'ARN.

La Fundació Barça, a través del seu programa de prevenció de la violència juvenil, hi aportarà la metodologia FutbolNet, que busca que l'esport i l'activitat física siguin mecanismes per a la reflexió i l'educació afectiva i relacional. A través de l'esport, es pretén generar situacions i dinàmiques que permetin posar en pràctica valors com el respecte, la humilitat, l'esforç, l'ambició i el treball en equip, en el terreny de joc i en la vida quotidiana.

Declaracions d’Iván Duque Márquez, president de la República de Colòmbia

"Iniciatives com aquesta ratifiquen el nostre compromís amb la protecció i la promoció dels drets de nenes, nens i joves, que són la prioritat per al govern colombià".

Declaracions d’Oriol Tomàs, directiu del FC Barcelona i Patró de la Fundació Barça

“Per al Barça i la seva Fundació, aquest és un projecte molt important que té com a objectiu contribuir a la reintegració social i que està dirigit a infants i joves que han crescut en entorns complicats i amb alts graus de violència. En entorns com aquests és absolutament necessari portar a terme processos d'inclusió i cohesió social".

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“Hem valorat la necessitat de treballar en zones rurals on la població és més vulnerable i invisibilitzada. El nostre compromís és acompanyar el procés de reconstrucció de la convivència al país. Un projecte com aquest és una gran oportunitat per contribuir a la millora de les condicions de vida d'aquestes persones”.

Manuel Buitrago Vives, president de Gran Tierra Energy, Colòmbia

"Gran Tierra Energy es complau de poder reunir el govern nacional i la metodologia FutbolNet de la Fundació Barça a Putumayo. Per mitjà d'aquesta aliança, Gran Tierra, el govern nacional i la Fundació Barça milloraran la seguretat dels nens, nenes i joves i reduiran el seu reclutament forçós”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA