La Fundació Barça rep el premi "Universitat-Societat"

El premi del consell social de la UAB reconeix els projectes de l’entitat per fer un món més humà a través de l'educació

04/10/2018

La Fundació Barça ha estat reconeguda per la seva tasca en suport a l’accés a l’educació d’infants de tot el món amb el Premi Universitat-Societat del Consell Social de la UAB. Tot i que aquests premis tenen un llarg recorregut, aquesta edició és la primera en què aquest estament organitza un esdeveniment especial per atorgar aquests guardons. Les altres persones i entitats premiades han estat el Banco Santander, la cineasta Carla Simón i l’investigador Miguel Chillón.

La primera Nit del Consell Social de la UAB emmarcada en el 50è aniversari de la UAB i presentada per la periodista Isabel Bosch, ha dut per títol Societat i universitat: juntes, més lluny. L’acte ha consistit en un seguit d’entrevistes de Bosch als premiats, que, tot seguit, han debatut sobre com es poden estrènyer i millorar els lligams entre la societat i la universitat. Els premis encarnen els quatre puntals del Consell Social de la UAB: la societat, l’empresa i, per primer cop, també els alumnes, així com la transferència de coneixement.

Durant l’acte, han intervingut el vicepresident primer del Barça i de la seva fundació, Jordi Cardoner; el president de Santander Universidades, Matías Rodríguez Inciarte -en nom de la presidenta del Banco Santander, Ana Botín-, i Miquel Chillón, professor del Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular, i investigador ICREA a l’INc-UAB i al VHIR. També han participat en el vídeo la presidenta del Santander, Ana Botín, i la cineasta Carla Simón.

Al llarg dels últims 15 anys, el consell ha premiat persones de trajectòries i àmbits diversos; entre altres, Juan Marsé, Jordi Solé Tura, Anna Veiga, Carlos Jiménez Villarejo, Paco Candel, Anna Lizarán, Andreu Mas-Colell, Josep M. Bricall, Iñaki Gabilondo, Maria Reig, Maria Jesús Izquierdo, Josep Oliu, Johan Cruyff, Joan Soto, Josep Cuní, Bonaventura Clotet i les dones d’El Celler de Can Roca.

Declaracions de Jordi Cardoner, Vicepresident primer FC Barcelona i Fundació Barça

“Ens honora que la tasca de la Fundació es reconegui en entorns com el de la universitat. Nosaltres realitzem accions constants que ens permeten ajudar a més d’un milió i mig de nens a Catalunya i a tot el món. Tots els barcelonistes ens en podem sentir orgullosos.”