La Fundació Barça i l’Hospital Sant Joan de Déu refermen el seu compromís amb els infants que pateixen càncer

Ambdues entitats signen un acord per continuar fomentant la captació de fons a favor del SJD Pediatric Cancer Center Barcelona i vehicular la col·laboració amb la Penya Blaugrana Petits Valents

La Fundació Barça i l’Hospital Sant Joan de Déu intensifiquen la seva col·laboració a favor dels infants que pateixen càncer amb la signatura d’un acord que permetrà continuar dinamitzant la captació de diners per fer realitat el SJD Pediatric Cancer Center Barcelona, que serà l’hospital d’oncologia infantil més important d’Europa.

D’aquesta manera es culmina una col·laboració que es va iniciar al mes de febrer, quan es va presentar la campanya #paralosvalientes, protagonitzada per Leo Messi, amb l’objectiu de recaptar fons per fer realitat aquest nou hospital oncològic.

Aquest acord també servirà per col·laborar en les activitats previstes per la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona i la Penya Blaugrana Petits Valents, amb seu a l’Hospital Sant Joan de Déu i formada principalment per infants ingressats al centre, les seves famílies i voluntaris.

La signatura de l’acord ha tingut lloc a la Llotja del Camp Nou en presència del vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, i de la directora general de la Fundació, Mària Vallès. Per part de l’Hospital Sant Joan de Déu hi han assistit el seu director gerent, Manel del Castillo, la directora de màrqueting i comunicació del centre, Helena Izard, i la directora de l’Obra Social Infància, Glòria Garcia. Representant el patronat de la Fundació Barça han estat presents Xavier Aguilar, Antoni Tombas, Xavier Pérez Farguell, Felip Boixareu i Josep Cortada. Un cop finalitzats els formalismes de la signatura la delegació de l’hospital ha estat convidada a visitar el nou Espai Barça Fundació, que es va inaugurar aquest dilluns.

Un nou centre oncològic de referència

El SJD Pediatric Cancer Center Barcelona tindrà capacitat per atendre 400 pacients a l’any, un 30% més dels que Sant Joan de Déu atén en l’actualitat (215 casos nous cada any i 70 casos de recaigudes o segona opinió).

En total, les seves instal·lacions ocuparan una superfície de 5.137 m2 en un edifici de quatre plantes situat al costat de Sant Joan de Déu.

El nou centre comptarà amb:

40 habitacions
8 càmeres per al trasplantament de progenitors hematopoètics
30 boxs a l’hospital de dia
20 despatxos per a consultes externes
Radiofarmàcia
Altres serveis no assistencials

El SJD Pediatric Cancer Center Barcelona incorporarà, des del primer moment, els darrers avenços en la lluita contra el càncer.

Declaracions de Jordi Cardoner

“A la Fundació Barça tenim com a principal objectiu el benestar dels nens i nenes i, de forma natural ens hem d’unir a l’Hospital Sant Joan de Déu, que és un referent en medicina infantil. El Barça ha de ser un altaveu de causes com aquesta, perquè aquí els beneficiaris són infants que passen per moments difícils”.

Declaracions de Manel del Castillo

“És una grandíssima satisfacció estar al costat d’una entitat com la Fundació del Barça perquè té una capacitat d’influència i de mobilització molt important. Anar de la mà del Barça ens obre portes i rebre els jugadors al nostre hospital cada any ens ajuda a fomentar la resiliència dels nostres pacients”.