La Fundació Barça, finalista als Peace & Sports Awards

Aquests premis internacionals premien anualment les organitzacions i persones que han contribuït a la pau i el diàleg a través de l’esport

La Fundació Barça ha estat seleccionada com una de les tres entitats finalistes dels guardons Peace & Sports, que premien organitzacions i persones que han contribuït de manera destacada a la pau, el diàleg i l'estabilitat social del món a través de l'esport. La nominació s’ha fet pel programa a favor de les persones refugiades que ha posat en marxa la Fundació.

Peace & Sports és una organització independent amb seu al Principat de Mònaco, promoguda pel Príncep Albert II, que treballa en zones d'arreu del món on les comunitats s'han distanciat entre si i on les polítiques tradicionals no han aconseguit establir un diàleg amb l'objectiu de restablir les relacions pacífiques. El seu objectiu és portar els valors estructurants de l'esport al cor de les comunitats i persones en crisi a tot el món.

L'organització posa l'esport i els seus valors al centre dels projectes de desenvolupament local realitzats en comunitats en crisi arreu del món. Els seus projectes d’actuació es porten a terme en zones de postconflicte, zones de pobresa extrema o mancances de cohesió social. La pau i l'esport fan de l'esport un vehicle de tolerància, respecte, solidaritat i ciutadania.

Aquesta entitat va crear l’any 2008 els Premis Pau i Esport i des de llavors premia anualment programes específics o iniciatives globals que han estat bons exemples per la seva capacitat de conciliar comunitats dividides o oposades mitjançant l’activitat esportiva. Una inspiració per a altres grups d'interès per demostrar tot el que es pot aconseguir mitjançant l'esport en l'escenari global.

Cerimònia de lliurament dels premis

Aquest any la cerimònia dels Premis Peace & Sports se celebrarà a Mònaco el dijous 7 de desembre, en una Gala Internacional en què es concediran onze premis a iniciatives excepcionals que promoguin la pau a través de l'esport.

En la categoria la Fundació de l'Any es premia una fundació (fons de dotació o una institució establerta i amb el suport d’una dotació) que duu a terme una iniciativa convincent que promou la pau i la consciència social mitjançant l'ús de l'esport com a eina.

Aquest any els nominats són:

1. Fundació FC Barcelona ha estat nominada pel seu Programa de Refugiats. La Fundació Barça promou la protecció i el suport dels refugiats i l'execució de projectes en el terreny per millorar la qualitat de vida dels infants i adolescents refugiats, potenciant la prevenció i resolució de conflictes i afavorint la inclusió i la integració social.

2. La Fundació Deutsche Fussball Liga designada per la iniciativa "Willkommen im fussball" (benvinguda al futbol), mitjançant la qual organitza entrenaments setmanals i tornejos de futbol. L'objectiu de la Fundació DFL és integrar socialment els joves refugiats i contribuir al seu desenvolupament personal oferint-los capacitats culturals, educatives, de qualificació i de creació de xarxes.

3. La Fondation PSG - Paris Saint-Germain ha estat nomenada gràcies al seu compromís d'ajudar els nens de barris més vulnerables, integrant els joves de forma social i professional i donant suport a nens amb necessitats especials. Aquests objectius s'aconsegueixen a través del projecte L'Ecole Rouge et Bleu, un sopar anual de gala per recaptar fons per a la fundació i també per al projecte anual de vacances PSG.

El Premi a la Pau i l'Esport proposa altres categories:

• L'Acció Diplomàtica de l'Any premia un grup d'interessats que va fer avanços significatius en la diplomàcia a través de l'esport.

• Campió de l'Any premia un atleta internacional que ha liderat una important iniciativa esportiva cap a un canvi pacífic.

• Event of the Year premia un esdeveniment esportiu que promou amb èxit un missatge de pau i il·lustra la seva capacitat de reunir les comunitats.

• La iniciativa de Responsabilitat Social Corporativa de l'Any premia una empresa que ha demostrat el seu compromís de beneficiar la societat a través de l'esport i utilitzar els seus actius i experiències per promoure la pau i la consciència social.

• El 6 d'abril, Iniciativa de l'Any recompensa les persones i organitzacions que han contribuït a la celebració del 6 d'abril, Dia Internacional de l'Esport per al Desenvolupament i la Pau, a través d'una iniciativa #WhiteCard o un esdeveniment que sensibilitza sobre l'ús de l'esport com a eina de desenvolupament i la pau.

• La Federació de l'Any premia una federació esportiva nacional o internacional que desenvolupa un programa que contribueix al desenvolupament de la integració social i la pau a través de l'esport.

• L'organització no governamental de l'any premia una ONG que ha demostrat la seva capacitat per fer servir l'esport com a eina per a l'educació per la pau i per involucrar els grups d'interès locals.

• El programa Sport Simple de l'Any premia un programa que utilitza l'esport com a eina per a la pau, aplicant regles simplificades que s'ajusten al nivell tècnic específic dels participants i/o entorn d'implementació i que utilitzen equips esportius creats a partir de materials locals o reciclats.

Els premis Peace & Sports formen part del Fòrum Internacional Anual, que és l’esdeveniment mundial més important que convoca el món de l'esport per la pau. El Fòrum reuneix més de 600 grans representants d’empreses i institucions de més de 110 països, incloent-hi caps d'Estat, premis Nobel de la Pau, òrgans de govern esportiu i atletes d'alt nivell, organitzacions internacionals, ONGs i acadèmics.