La Fundació Barça arriba a més de 1,64 milions de beneficiaris

L’entitat consolida els seus projectes i incrementa el seu impacte a Catalunya i arreu del món en un exercici que ha comptat amb un pressupost de 17,7 milions d’euros

20/09/2019

El Patronat de la Fundació Barça ha fet una valoració molt positiva de l’exercici 2018/19, en què s’ha assolit la xifra d’1.624.000 infants beneficiaris arreu del món, dels quals més de 533.000 són a Catalunya. El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, va presidir aquesta reunió celebrada ahir a la Llotja President Suñol del Camp Nou, en què es van aprovar els comptes anuals de l’entitat.

Durant el curs passat la Fundació ha consolidat els seus projectes focalitzats en tres línies d’actuació: prevenció de la violència, inclusió social i accés a l’educació; àmbits en què treballa a partir de set programes a 85 localitats de Catalunya i 58 països del món.

En aquesta reunió els membres del Patronat van aprovar els comptes anuals de l’exercici i el pressupost per a l’actual, així com el pla d’actuació en què s’estableixen totes les accions que es portaran a terme.

Entre les principals actuacions de la temporada pasada cal destacar el desenvolupament de l’extens programa contra el bullying, que aborda diversos àmbits d’actuació (ciberbullying, esportiu o escolar), en què s’ha impulsat una metodologia en 26 escoles, amb excel·lents resultats d’impacte, i que a partir del mes de gener del 2020 s’oferirà a totes les escoles del país.

D’altra banda, dins l’àmbit d’inclusió o de suport a nens i nenes malalts més de 140.000 infants van ser beneficiaris mitjançant el programa de Benestar Emocional Pediàtric, on hi ha un acord de col·laboració amb els 5 principals hospitals pediàtrics de Catalunya. Alhora també s’ha ajudat a donar un impuls molt important a la construcció del Pediatric Cancer Center de Sant Joan de Déu, que ha de ser el nou centre hospitalari de referència per a nens malalts de càncer al món. Un impuls que s’ha fet conjuntament amb la Fundació Leo Messi i la Fundació Stavros Niarchos (SNF).

En resposta al compromís amb la població refugiada i, especialment, amb els nens i nenes refugiats, s’han continuat duent a terme programes sobre el terreny, en col·laboració també amb SNF, per donar-los suport psicosocial, afavorint la seva integració a les comunitats d’acolliment, específicament a Grècia, Itàlia i el Líban, i des d’aquest any també a Catalunya amb menors migrats sense referents adults. El nombre de beneficiaris ha superat els 24.000 infants en aquests dos anys.

També s’ha seguit avançant en el projecte conjunt amb UNICEF de recerca i potenciació de l’impacte de l’esport pel desenvolupament en la vida dels infants i joves, del qual es va portar a terme la primera fase de recerca, que ha tingut com a moment culminant la presentació de l’informe Getting into de game al mes de març passat a l’Auditori 1899 del Camp Nou.

Finalment cal destacar que durant la temporada 2019/20 es portaran a terme els actes de celebració del 25è aniversari, que es va complir el dia 19 de juliol passat, data en què va ser constituïda l’any 1994 sota el mandat del president Josep Lluís Nuñez.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del Futbol Club Barcelona i la Fundació Barça

“Cal destacar la consolidació de la tasca de la Fundació durant aquest exercici, en què s’han superat novament els 1,6 milions de beneficiaris, dels quals més de 533.000 són a Catalunya. I ho hem fet gràcies a les aportacions del Club, amb un 0,7% del seu pressupost, dels jugadors, que aporten el 0,5% del seu salari, i d’aportacions d’empreses i fundacions diverses, que representen ja prop del 50% del pressupost total. Sense la seva col·laboració, la d’altres entitats, partners i col·laboradors això no hauria estat possible. Però tot el que s’ha aconseguit no és res més que la base per als nous reptes, per continuar amb tot el que queda per davant”.