La Fundació Barça, present al Mobile World Congress

La Fundació Barça participa en el gran congrés de telefonia mòbil en dues iniciatives amb fins socials com el projecte del Robot Pol i la lluita contra el ‘ciberbullying’

27/02/2018

La Fundació Barça continua apostant per la innovació i les noves tecnologies per complir els seus objectius i explora nous mètodes per optimitzar les seves accions. En aquest sentit, l'entitat blaugrana no s'ha volgut perdre el Mobile World Congress, que se celebra a Barcelona entre el 26 de febrer i l'1 de març.

La Fundació està participant activament en aquestes jornades que apleguen l'elit tecnològica mundial mitjançant dos projectes de caràcter solidari, el Case for Change i el D-Lab.

Case for Change

Case for Change és una iniciativa de GSMA (L’associació global de comunicació mòbil) per promoure els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU mitjançant la tecnologia. Concretament en aquest projecte s'ha realitzat un vídeo del projecte Robot Pol, elaborat conjuntament amb l'Eric Abidal Foundation. El Robot Pol és un dispositiu que fa possible que nens i nenes amb malalties greus que no poden sortir de l'hospital, tinguin una experiència Barça que millori el seu estat d'ànim.

El Case for Change de la Fundació Barça i l’Eric Abidal Foundation, juntament amb altres casos de canvi social d’arreu del món, es pot veure a l’estand #BetterFuture de la “Innovation City Hall 4” on pots gaudir-ho en 360º, també al Yomo, al 4YFN, al “Wrap Up” Video, i a altres conferències i estands del congrés.

Aquestes experiències són diverses i inclouen activitats com assistir a un entrenament del primer equip i saludar els jugadors del FC Barcelona mitjançant el robot. Està demostrat que les emocions positives afavoreixen una apreciació més saludable de les dificultats i fomenten una actitud més tolerant i persistent davant les frustracions en infants que pateixen malalties greus.

Participació en el D-Lab

La Fundació Barça és ambaixadora del D-Lab, el certamen que organitza el Mobile World Capital Barcelona al voltant de les tecnologies com a mitjans per a la millora social. Concretament la fundació blaugrana és ambaixadora del repte contra el ‘ciberbullying’.

El D-Lab incentiva els participants a buscar solucions innovadores, enfocaments i projectes que tenen una base digital o mòbil i que poden prevenir, sensibilitzar, oferir suport, promoure la denúncia d'incidències i ajudar els autors a entendre els efectes del seu comportament.

La Fundació del Barça ha participat en la definició del repte, com a part del jurat que ha premiat les iniciatives, i en l’entrega de premis.

El ‘ciberbullying’ és un tipus d'assetjament verbal i psicològic repetit que passa per l'ús de mitjans electrònics i digitals. La intencionalitat i la repetició sempre es troben presents, i es realitzen amb la intenció de causar danys i amb un desequilibri de poder entre els involucrats: víctimes i autors. Els que perpetuen els atacs se senten protegits per un sentit d'impunitat, anonimat i falta de responsabilitat, ja que tenen la capacitat d'arribar fàcilment a un públic infinit, sense límits geogràfics i temporals.

La Fundació Barça té un compromís ferm, tant contra el ‘bullying’ com contra el ‘ciberbullying’ i ha desenvolupat un programa propi per combatre aquesta problemàtica. Entre les accions realitzades per la fundació destaquen l'organització d'un simposi a l'Auditori 1899 i un projecte pilot en escoles per crear una metodologia que permeti prevenir el ‘bullying’. És per això que s'ha volgut sumar al repte de Mobile World Capital Barcelona per combatre aquest tipus d'assetjament.