La Fundació Barça a la "Ciutat dels Somnis"

Ofereix a través de l’esport un espai de sensibilització infantil sobre les situacions d’exclusió i violència com la dels refugiats, bullying i diversitat funcional.

La Fundació Barça compta amb un espai a la Ciutat dels somnis de Barcelona (la nova versió del Festival de la Infància) on els nens i les nenes poden realitzar activitats on es combina l’esport i els valors mitjançant la metodologia FutbolNet. Les activitats es focalitzen en sensibilitzar sobre la lluita contra el Bullying, la situació dels refugiats i la inclusió de persones amb diferents capacitats funcionals. L’espai romandrà obert entre els dies 27 i el 30 de desembre al recinte firal de Barcelona.

La Ciutat dels Somnis ha estat inaugurada aquest matí per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en un acte que ha comptat amb la presència d’Enric Roca i Josep Cortada, membres del patronat de la Fundació Barça.

Activitats lúdic-esportives amb metodologia FutbolNet

Per conscienciar de les problemàtiques i fomentar l’empatia i el respecte entre els infants, l’espai es divideix en tres itineraris on la metodologia FutbolNet permet transmetre els valors del FC Barcelona - l’esforç, el respecte, el treball en equip, la humilitat i l’ambició – mitjançant el treball cooperatiu pe definir les normes a l’inici del joc, la pràctica esportiva i la reflexió conjunta final. Tot guiat pels monitors de la Fundació Barça i disposant de dos camps de futbol i un de bàsquet inclusiu.

L’esport: eina de promoció de la inclusió

Enguany, les activitats que ofereix la Fundació reforcen el valor de l’esport en la promoció  d’actituds de col·laboració i treball en equip, així com en el trencament d’estigmes sobre diferents problemàtiques què afecten als infants com són: el bullying, la diversitat funcional o la crisi de refugiats.

Per a introduir aquestes temàtiques, l’estand compta amb un primer espai on es fa una breu presentació i se sensibilitza sobre la situació de nens i nenes que poden viure aquest tipus de situacions.

En aquest sentit, pel què fa a la diversitat funcional,  es fomenta l’empatia vers les persones amb diversitat funcional, i durant el joc,  els infants es posen a la seva pell jugant a bàsquet amb cadira de rodes o amb unes ulleres que dificulten la visió.

Per a introduir la crisi de refugiats,  els infants es familiaritzen amb algunes de les rutes més transitades pels refugiats gràcies a un mapamundi que situa l’origen, els països de pas i els d’acollida i a algunes fotografies que il·lustren el trànsit. L’activitat finalitza amb una reflexió conjunta sobre la importància de l’acollida i de mostrar empatia amb aquestes persones que fugen de situacions de conflicte i viuen greus situacions de risc, especialment, els nens.

Per últim, i pel què fa al bullying, els monitors introdueixen la problemàtica, amb una breu definició i, a partir de l’activitat esportiva,  donen èmfasi en la importància de ser respectuosos i d’actuar quan un/a company/a pateix assetjament, de forma continuada.