La Fundació, amb la síndrome X Fràgil

Per al partit Barça-Granada la Fundació FC Barcelona va desplegar diverses accions de visibilitat sobre aquesta síndrome. Diversos infants que la pateixen i metges destacats en aquesta matèria van ser convidats per la Fundació al partit d'aquest dimarts.

La Fundació FC Barcelona, compromesa amb el col·lectius més vulnerables, ha volgut mostrar el seu suport a totes les persones que pateixen la síndrome X Fràgil i les seves famílies. Per aquest motiu, coincidint amb el partit Barça-Granada d'aquest dimarts es van dur a terme diverses accions de sensibilització en col·laboració amb l'Associació Catalana de la Síndrome X Fràgil.

Accions al Camp Nou

Entre aquestes, l''speaker' del Camp Nou, Manel Vich, en els prolegòmens del partit va fer una menció a aquesta patologia hereditària. D'altra banda, la Fundació va convidar al partit deu infants que tenen aquesta síndrome i les seves famílies. Els infants van poder conèixer el Museu del Barça i, abans del partit, es van fer una foto amb els jugadors del primer equip.

També van assistir al partit una desena de professionals que col·laboren amb l'Associació Catalana de la síndrome X Fràgil, entre ells, metges i psicòlegs. A la llotja de l'Estadi van ser convidats també dues eminències en la materia, el Dr. Paul J. Hagerman i la Dra. Randi J Hagerman, que són a Barcelona per participar en unes jornades mèdiques sobre aquesta patologia.

Què és la síndrome X Fràgil?

La síndrome del cromosoma X fràgil és un trastorn genètic de transmissió familiar lligat al cromosoma X, que pot causar dificultats que poden anar des de problemes d'aprenentatge fins a una disminució en la capacitat intel·lectual. Aquesta síndrome afecta un de cada 4.000 nens i una de cada 6.000 nenes.