Kshitiz, del regne dels déus al Raval

Foto: Germán Parga

"Jugant a Futbol, aprenc i em diverteixo"

Kshitiz és un noi nepalès que actualment està cursant 4rt de l'ESO, i el que li agradaria és ser enginyer. Té quinze anys, i conserva part d'aquesta timidesa malaltissa de quan va arribar a Barcelona en el 2013 des del Nepal, el Regne dels Déus.

Transmet calma i una profunditat oriental que genera confiança. Parla pausadament, però amb seguretat. No sembla sentir-se intimidat per la nostra conversa. Quan va arribar a Catalunya, es va escolaritzar en l'Institut Miquel Taradell on la majoria dels alumnes procedeixen del Pakistan.

Tenir activitats com FutbolNet ha contribuït a l'estabilitat i tranquil·litat familiar, ja que els seus progenitors saben que el seu fill no està desatès, i que a més està aprenent i gaudint al mateix temps.

Malgrat la seva enorme timidesa, en molt poc temps va aprendre el seu idioma per poder comunicar-se amb ells. "FutbolNet em va ajudar a relacionar-me, a conèixer les regles del joc, a perdre la timidesa i a compartir. Ara participo amb el grup sense sentir-me diferent". Els problemes, sent socials, són també universals, per tant les seves solucions han de ser humanes.

Kshitiz també parla castellà i català sense dificultat. "No cal tenir presses, es tracta de gaudir, actuar amb tranquil·litat, i observar tot el que passa al nostre voltant. Trobo a faltar alguns costums  del Nepal, però aquí sóc feliç. També he après a respectar més als meus pares".

Els pares de Kshitiz tenen un parell de restaurants vegans i treballen moltes hores. Tenir activitats com les que duu a terme la Fundació ha contribuït a l'estabilitat i tranquil·litat familiar, ja que els seus progenitors saben que el seu fill no està desatès, i que a més està aprenent i gaudint al mateix temps.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA