La Fundació Barça reforça el seu compromís contra el ‘bullying’

La Fundació Barça participa en la Jornada sobre l’assetjament escolar organitzada per la Universitat Internacional de Catalunya (UIC)

El 28 de novembre passat la Fundació Barça va participar en “L’assetjament escolar: una visió integrada des de la sanitat, la intervenció social i la família”, organitzat per la Universitat Internacional de Catalunya, que tenia per objectiu generar un fòrum de debat entre docents, experts i l’administració pública, entre d’altres, a fi de contribuir a una millora d'aquesta situació a les nostres aules.

Durant el matí van tenir lloc dues taules rodones: la primera, centrada en factors i indicadors de detecció del bullying i el ciberbullying i, la segona, enfocada en bones pràctiques per afrontar situacions d’assetjament escolar des de l’experiència d’experts en l’àmbit de la sanitat, l’educació i la investigació. Per últim, el matí va concloure amb la presentació dels resultats de l’informe “La percepció i experiència de l’assetjament escolar a l’escola, la família i la societat”, realitzat per la Dra. Consuelo León.

Als tallers de la tarda, la Fundació Barça va compartir la seva línia estratègica de prevenció de la violència contra la infància i el seu programa de bullying, focalitzat, especialment, en l’etapa de primària.

Al llarg de la presentació es va ressaltar que el bullying no és un joc de nens: és una forma de violència inadmissible i injustificable, amb greus conseqüències. Així mateix, el taller va fer especial èmfasi en la importància de l’espectador com a element clau per aturar una situació de bullying.

Per últim, la jornada va ser una oportunitat per compartir com les accions que la Fundació ha posat en marxa (des de la sensibilització i la comunicació fins a la formació i la prevenció del bullying) tenen en compte un tret diferencial: consideren l’esport l’eina potenciadora d’aquest procés d’aprenentatge en què, a partir de la pràctica i la reflexió, es posen en joc els valors, les emocions i les habilitats socials.