Jornada sobre l’esport com a eina d’inclusió social a l’Auditori 1899

L’exjugador del Barça Lilian Thuram ha parlat sobre racisme a l’esport a l’inici d’una jornada que ha tancat la consellera d’Acció d’Exterior de la Generalitat de Catalunya, Victòria Alsina

L’Auditori 1899 ha acollit  una jornada organitzada per la Fundació FC Barcelona i el Diplocat sobre l’esport com a eina d’inclusió social i presentada per la periodista Rita Marzoa. L’acte s’ha iniciat amb la intervenció de Lilian Thuram, exjugador francès del FC Barcelona i president de la Fundació amb el seu nom, que va ser creada el 2008 per tal de vetllar per promoure una educació no xenòfoba i desmuntar els prejudicis racistes.

Thuram ha explicat que va crear la seva Fundació quan era futbolista del Barça. “Ho vaig fer amb la voluntat de canviar el món i explicar que qualsevol discriminació no és natural”. L’exfutbolista francès creu que a través del futbol i l’esport es poden canviar mentalitats tot i que acabar el racisme “és també una qüestió de voluntat política”.

Una eina màgica i poderosa

La jornada ha comptat també amb dues taules rodones, una de les quals ha estat centrada en la inclusió social i la integració des de les institucions públiques i privades, en què ha intervingut la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona. Segú ha assenyalat que “l’esport és una eina màgica i poderosa per transformar la vida dels infants i joves més vulnerables” i s’ha referit a la tasca de la Fundació, que utilitza una metodologia socioeducativa pròpia basada en l’esport per transmetre valors als joves com la igualtat de gènere, l’esforç o el respecte. En la segona taula diferents educadors han explicat experiències de bones pràctiques i d’èxit al voltant de l’esport com a eina d’inclusió social.

L’esportista i ambaixador del FC Barcelona, Àlex Roca, afectat per una paràlisi cerebral amb un 76% de discapacitat física, ha fet la última intervenció de la jornada amb una emotiva xerrada de la seva història de superació personal a través de l’esport. Roca s’ha fet conegut per haver participat en diversos triatlons i curses com la Titan Desert 2019.

Ha tancat l’acte la consellera d’Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya, Victòria Alsina, i Elena Fort, vicepresidenta del FC Barcelona, que ha recordat que el Club ha donat contingut al lema “Més que un club” gràcies al seu compromís amb la societat.