La Fundació FC Barcelona i DIPLOCAT organitzen un acte sobre l’esport com a eina d’inclusió social

L’ex jugador del FC Barcelona Lilian Thuram farà la conferència inaugural parlant sobre racisme

La Fundació FC Barcelona i DIPLOCAT han programat conjuntament una jornada internacional sobre la funció de l’esport com a eina d’inclusió social, que tindrà lloc a l’Auditori 1899 del FC Barcelona el proper dijous, 24 de març, de 9.30 a 14 hores. El president del FC Barcelona, Joan Laporta, i la secretària general de DIPLOCAT, Laura Foraster, donaran la benvinguda als assistents.

La intervenció inaugural anirà a càrrec de Lilian Thuram, exjugador francès del Barça i creador de la Fundació Lilian Thuram d'Educació contra el Racisme, que parlarà sobre educació i racisme en el context de l'esport en una conversa amb Rita Marzoa, periodista i moderadora de l'acte.

A continuació hi haurà la primera taula rodona, sobre com fomentar la inclusió social i la integració des de les institucions públiques i privades, amb la participació de Philipp Müller-Wirth, cap de la secció d'Esport al Departament de Ciències Humanes i Socials de la UNESCO; Floor van Houdt, cap de la Unitat per l'Esport de la Comissió Europea (Erasmus+); Anna Caula, secretària general de l'Esport i l'Activitat Física de la Generalitat de Catalunya; i Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona.

Després d'una pausa, una segona taula rodona tractarà sobre bones pràctiques i experiències d'èxit, amb Henry Gilham, coordinador Metodològic del Programa d'Inclusió de la Fundació FC Barcelona; Federica Minardo, educadora de la Cooperativa Prospettiva (Itàlia); Amina Moustafa, membre de l'equip de Sport Against Racism Ireland (Irlanda); i Oriol Parés, tècnic d'esports al centre penitenciari Brians 2.

La darrera intervenció serà la de l'atleta Àlex Roca, ambaixador de la Fundació FC Barcelona i un exemple de superació personal mitjançant l'esport. La cloenda de la jornada la faran Elena Fort, vicepresidenta del Futbol Club Barcelona; i Victòria Alsina, consellera d'Acció Exterior i Govern Obert de la Generalitat de Catalunya.

La jornada tindrà format presencial i hi haurà traducció al català, anglès i francès.

DIPLOCAT és un consorci publicoprivat que, des de l'any 2012, treballa per donar a conèixer els valors i actius de Catalunya entre l'opinió pública internacional, fer que el país tingui veu en els grans debats globals i establir llaços de confiança amb la ciutadania i les institucions d'altres països. El FC Barcelona és un dels 38 membres que formen part de DIPLOCAT.

Per conèixer el programa de la jornada, fes clic aquí

Fes clic aquí per inscriure't a aquesta jornada