L’Ajuntament de Nova York rep Jordi Cardoner per reforçar i ampliar l’aliança del programa d’inclusió social a la ciutat

22/11/2019

Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, s’ha reunit avui a l’Ajuntament de Nova York amb Darren Bloch, assessor principal de l'alcalde i director de l'Oficina de Col·laboracions Estratègiques, i Matt Evett, cap delegat de gabinet de l’alcaldia, per fer seguiment, consolidar i parlar de l’ampliació del programa d’inclusió social a la ciutat. La Fundació Barça va mostrar la seva disposició a continuar ampliant aquest programa, fomentant la plena inclusió i participació dels nens i nenes amb necessitats especials a l'escola primària i secundària del districte 75 de Nova York en col·laboració amb la NYC DoE. Aquest curs escolar el programa s’implementa a 20 escoles públiques de la ciutat de Nova York (17 del districte 75), 32 s’han format professors i hi participen 954 nens (més del 43% amb necessitats especials).

La Fundació Barça ajuda els nens i joves dels grups més vulnerables a través de l’educació en habilitats esportives i en la vida, amb l’objectiu de contribuir a una societat més equitativa i inclusiva. La Fundació Barça ha desenvolupat una eina socioeducativa basada en l’esport anomenada FutbolNet, que és una metodologia certificada per la Universitat de Barcelona. El contingut del currículum inclou jocs cooperatius, sessions esportives inclusives, diàleg, reflexions i debats.

La Fundació Barça, en col·laboració amb el Departament d’Educació (DOE) de NYC, va iniciar un programa pilot d’inclusió social a tres escoles públiques de Queens seleccionades per NYE DOE (una del districte 75). El programa va consistir a implementar la metodologia FutbolNet durant les classes i les activitats extraescolars per millorar la confiança en ells mateixos, en els seus participants i fomentar actituds de respecte i empatia cap als altres. La Fundació Barça va formar els professors d'educació física a les escoles públiques de la ciutat de Nova York en la metodologia FutbolNet i va proporcionar suport metodològic durant tot l'any escolar. El programa pilot va beneficiar 300 escoles públiques.