Joan Laporta presideix el seu primer patronat de la Fundació Barça

Marta Segú ha estat nomenada nova Directora General pel patronat de la Fundació Barça en la reunió celebrada al Camp Nou

En la reunió del Patronat s’ha nomenat nova Directora General a Marta Segú, i a Alfons Godall com a vicepresident de la Fundació

El president del FC Barcelona i la Fundació Barça, Joan Laporta, ha presidit avui la primera reunió del Patronat de la Fundació Barça en aquesta segona etapa al capdavant del Club. En aquesta reunió els membres del Patronat de la Fundació han aprovat el nomenament de la nova Directora General, Marta Segú i Estruch, en la reunió celebrada aquest migdia a la sala Roma del Camp Nou, amb efectes del 20 de juliol passat. En aquesta mateixa reunió s’han presentat l’execució del pressupost a data juny 2021, que està actualment en procés d’auditoria, i s’ha nomenat a Alfons Godall com a nou vicepresident de la Fundació. Així mateix s’ha nomenat el nou Compliance Officer, Xavier Mas Viñalonga, i a Xavier Ribes com a nou Delegat de Protecció de Dades. La reunió ha comptat amb la presència de la vicepresidenta institucional del FC Barcelona, Elena Fort, i del nou secretari del patronat, Josep Cubells.

En aquesta reunió, s’ha fet efectiva la renúncia dels patrons membres de la comissió gestora, als qui s’ha agraït el seu servei durant aquest període. Alhora, altres membres del patronat han posat el seu càrrec a disposició del president. D’altra banda, s’ha reconegut la tasca realitzada per l’anterior directora general, Mària Vallès.

En els pròxims dies es comunicaran els membres del nou patronat i es celebrarà una reunió per a la seva presa de possessió.

Nova directora general

Marta Segú és Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona i Màster en Salut Pública Internacional per la Boston University School of Public Health. Segú inicia una segona etapa a la Fundació, on va exercir de directora de Projectes Internacionals entre el 2006 i el 2008 i com a directora general entre el 2008 i el 2010.

Fins a la seva tornada a la Fundació, i durant els darrers deu anys, ha assumit la direcció general de la Fundació Probitas, del grup Grifols.

Amb més de trenta anys d'experiència en diverses fundacions, ha treballat en programes per millorar la salut i qualitat de vida de les poblacions més vulnerables, també s'ha focalitzat en l'àmbit de malalties relacionades amb la pobresa, com la malària, Chagas i VIH/SIDA, i amb infants i joves en risc social a Catalunya i Espanya. També ha col·laborat com a consultora de l'OMS en diversos àmbits i en la potenciació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

La seva dedicació i coneixement profund dels grans reptes socials als quals s'enfronten els infants i joves en situació de vulnerabilitat representen un gran valor per a l'organització, que des de fa anys treballa per a donar-los suport a través de l'esport i els valors.

Més d’un milió de beneficiaris

L’exercici 2019-20 s’ha tancat amb una valoració molt positiva de la tasca de la Fundació que ha mantingut en marxa gairebé tots els seus programes, malgrat la pandèmia del Covid-19, fet que ha comportat que més d’1,1 milions d’infants hagin estat beneficiaris dels seus programes i dels projectes en aliança amb altres entitats a 34 països.

A Catalunya la Fundació Barça treballa a 103 municipis, amb més de 101.000 infants beneficiaris. El pressupost d’aquest exercici ha estat d’11,7 milions d’euros, un 15% inferior a l’anterior, dels quals el 85% s’han dedicat a l’activitat missional.