Jordi Alba apadrina el nou Cruyff Court de l'Hospitalet de Llobregat, acompanyat del President Laporta

El president del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Joan Laporta, ha acompanyat el jugador del primer equip Jordi Alba en aquest acte d’inauguració d’unes instal·lacions que portaran el seu nom

La Fundació Cruyff, la Fundació Barça i la Fundació Bancària La Caixa inauguren aquest nova instal·lació esportiva amb el suport de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

El jugador del FC Barcelona, Jordi Alba; el president del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Joan Laporta; la directora de la Fundació Cruyff, Pati Roura; el director corporatiu d’Educació i Màrqueting de la Fundació ”la Caixa”, Xavier Bertolín; i l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han inaugurat avui el Cruyff Court Jordi Alba amb la intenció de promoure l’esport entre els infants i joves de la localitat.

Aquesta iniciativa de la Fundació Cruyff és fruit de l’aliança amb la Fundació Barça i la Fundació Bancària ”la Caixa” per a la construcció, el manteniment i la dinamització d’un total de 15 Cruyff Courts a tot Catalunya, projecte en el qual es dona prioritat a zones desafavorides per fomentar la inclusió social d’infants i joves especialment vulnerables a través de la pràctica de l’esport. En el cas del Cruyff Court Jordi Alba, hi col·labora també l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure que tenen com a propòsit fomentar l’esport i inculcar valors com ara la responsabilitat, la integració, el joc en equip i la superació personal, i també aconseguir prevenir el sedentarisme i l’obesitat infantil.

La instal·lació d’aquest Cruyff Court s’emmarca dins les actuacions que duu a terme l’Ajuntament de l’Hospitalet a través del Pla integral de regeneració urbana de les Planes-Blocs Florida, amb el qual es vol garantir la millora de la qualitat de vida i la convivència del veïnat del barri mitjançant l’impuls de la integració, l’equitat i la cohesió social.

El Cruyff Court Jordi Alba acollirà, en horari lectiu, l’activitat diària de dinamització de l’esport de l’Escola Balaguer i l’Escola Pau Casals, que no tenen espais adequats per a la pràctica esportiva. La resta de temps funcionarà com a pati obert amb pràctica esportiva lliure, i serà utilitzat per l’Esplai La Florida i l’Espai Jove Sidecar, entre d’altres.

El camp inaugurat avui a l’Hospitalet de Llobregat se suma al Cruyff Court Manel Estiarte de Manresa, el Cruyff Court Sergi Roberto de Reus, el Cruyff Court Ronald Koeman de Sant Vicenç dels Horts, el Cruyff Court Andreu Fontàs de Banyoles, el Cruyff Court Ronaldinho de les Roquetes, el Cruyff Court Gerard Piqué de Sant Guim de Freixenet, el Cruyff Court Hristo Stoichkov de Martorell, el Cruyff Court Sergio Busquets de Badia del Vallès, i el Cruyff Court Carles Puyol de la Pobla de Segur. L’embrió d’aquest projecte va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández de Terrassa, que va posar els fonaments de l’acord.

Aquesta iniciativa també impulsa dos projectes específics en aquests camps de futbol: els Cruyff Courts 6vs6, campionats per a nois i noies de 10 a 12 anys en què participen tots els Cruyff Courts, i el Community Program, l’objectiu del qual és que joves de diferents barris aprenguin a organitzar el seu propi torneig.

Declaracions de Jordi Alba, jugador del FC Barcelona
“Estic molt orgullós d’estar avui aquí, jo tenia l’escola aquí al costat i no teníem per desgràcia un camp com aquest, llavors jugàvem al carrer i fèiem les porteries amb pedres. Espero que els nens i nenes del meu barri ho gaudeixin i que el respectin i el cuidin ”.

Declaracions de Joan Laporta, President del FC Barcelona i la Fundació Barça
“No podia començar millor i el meu primer acte com a president del Barça acompanyant a un dels nostres jugadors, un jugador estimat i carismàtic i que ho dona tot, un jugador que s’ha fet al carrer, com li agradava al Johann. Tinc una sensació d’orgull perquè tenim uns jugadors de gran talent però que són millors persones i és també el cas del Jordi. I també coincidir en aquest primer acte amb el projecte d’una persona a la que li estic agraït profundament i sense el Johann no hagués estat mai president del Barça. Ell sempre m’ha estat ajudant i només tinc paraules d’agraïment”.

“Espero que ara que s’inicia una nova etapa a la història del Barça, si es converteix en esplendorosa serà gràcies al Johann perquè sempre el tenim en compte a l’hora de pendre les decisions, en qualsevol àmbit”

Declaracions de Núria Marin, Alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat

“Estic molt contenta perquè amb molt poc temps s’ha pogut portar a terme aquesta nova instal·lació que formarà part del pla integral del Barri de la Florida. Per mi es molt emocionant veure com el Jordi Alba que era un nen que anava a l’escola Balaguer i que no té pati i a partir d’avui gaudiran d’aquest espai”.

Declaracions de Pati Roura, directora de la Fundació Cruyff

“Vull agrair a l’Ajuntament d’Hospitalet i als nostres partners Fundació Bancaria la Caixa i Fundació Barça, especialment al Joan Laporta que ens acompanya avui, i especialment al Jordi Alba i al seu pare perquè heu cregut en el projecte i ens heu ajudat molt, I recordar especialment al Johann perquè com diria ell sols no podem fer-ho, hem de fer-ho junts”.

Declaracions de Xavier Bertolín, director corporatiu d’Educació i Marqueting de la Fundació Bancària “La Caixa”
“És un orgull per nosaltres inaugurar aquesta nova instal·lació i seguir col·laborant amb la Fundació Cruyff i la Fundació Barça, amb la que fa gairebé 25 anys que estem treballant, i seguir obrint espais per afavorir l’accés a la pràctica de l’esport als infants i joves”.