L’himne del Barça, un clam d'únió i suport entre els participants del programa pels Refugiats i Migrants de la Fundació Barça

La Fundació ha preparat una peça audiovisual en què nens, nenes, educadores i educadors del programa de refugiats i migrats de l’entitat canten l’himne del Club com a mostra de suport vers la situació de crisi sanitària que estem vivint provocada per la pandèmia del coronavirus

El món viu un moment transcendent on la crisi sanitària més gran de la història moderna provocada per la propagació de la covid-19, ha causat moltes morts i ha deixat unes conseqüències econòmiques i socials molt greus.

Per aquest motiu, la Fundació Barça, compromesa amb els seus beneficiaris, educadors i col·laboradors, ha llençat un vídeo on apareixen diferents participants del seu programa de refugiats i migrats a Catalunya, Grècia i el Líban cantant l’himne del Barça com a mostra de suport vers la situació d’emergència sanitària que estem vivint. En aquest sentit, l’himne del Club representa un clam d’unió a totes les persones per fer front aquesta crisi, tant se val d’on vinguin.

Des del mes de març l’equip de la Fundació ha hagut d’adaptar el seus programes a la nova situació de confinament que es viu arreu, amb continguts que es puguin fer individualment o amb les famílies i ha prioritzat el manteniment del contacte amb tots els beneficiaris i equips locals, per tal de donar el màxim suport, especialment en un moment com aquest.

Actualment al mon hi ha 79,5 milions de persones desplaçades i refugiades, de les quals més de 25 milions viuen refugiades a altres països, segons les últimes dades de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR). La meitat d’aquests refugiats son infants que han hagut d’abandonar casa seva a causa dels conflictes, la violència i la persecució.

En aquest context tan difícil, els infants i els joves són especialment vulnerables ja que pateixen la falta de mesures concretes que en facilitin l’acollida i el refugi i pateixen greus violacions dels seus drets.

La Fundació Barça, gràcies al suport de la Stavros Niarchos Foundation i demostrant el seu compromís amb els nens i nenes refugiats, desenvolupa un programa basat en l’esport pel desenvolupament amb infants residents a comunitats i centres amb altes proporcions de refugiats a Catalunya, Grècia, Itàlia i el Líban. El programa es porta a terme des de l’any 2017 amb la metodologia FutbolNet en un ampli ventall de contextos, com ara camps de refugiats, assentaments informals, camps comunitaris, centres de menors i escoles.