La Fundació Barça participa en el projecte GIRA Jóvenes per l'ocupabilitat dels joves vulnerables

participants camp nou

Els 12 joves han arribat al museu amb l'autobús oficial del club blaugrana

Els participants del projecte GIRA Jóvenes visiten el Museu Barça i participen en quatre sessions de FutbolNet

GIRA Jóvenes és un projecte de millora de l'ocupabilitat i la formació dels joves que, a través de Gastroescuela, els facilita experiències laborals en l'entorn de l'hostaleria. En aquesta edició a Barcelona hi han participat 12 joves que han rebut formació en hostaleria impartida pel CETT.

La Fundació Barça s’ha sumat a aquesta iniciativa en què participen Coca-Cola, CETT, Hotels Climent Guitart, la Fundació "la Caixa" i l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, que donen suport al programa Gastroescuela amb l’objectiu de seleccionar, formar i incorporar al sector de la restauració i la gastronomia joves en situació de vulnerabilitat.

El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha participat avui en l'acte institucional de la primera edició del projecte GIRA Jóvenes a les instal·lacions del CETT (centre universitari de referència de Turisme, Hostaleria i Gastronomia), acompanyat de representants de les diferents entitats i fundacions.

Aquesta iniciativa s'ha estructurat en diferents fases: selecció, motivació, formació i inspiració i contractació laboral. La Fundació Barça, Coca-Cola i el programa Incorpora de la Fundació "la Caixa" s'han encarregat de la selecció d'aquests joves. El projecte comptarà també amb el suport i participació de la xef Carme Ruscalleda, membre de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició.

Una vegada finalitzada aquesta formació de dues setmanes, els joves entraran a formar part de l'equip Guitart Hotels durant els mesos d'estiu com a primera experiència laboral.

Visita al Camp Nou

Els dotze joves en situació de vulnerabilitat participants en el projecte  han fet una visita al Museu del Barça i han participat en quatre sessions de la metodologia FutbolNet. Aquestes activitats formen part de les activitats organitzades per la Fundació Barça en aquest projecte.