350 nens i nenes de Queens participen al festival del programa d’inclusió social de la Fundació Barça

És la primera edició del programa d’inclusió de la Fundació amb metodologia ‘FutbolNet’ que es porta a terme als Estats Units i compta amb el suport de Goya Foods i el Departament d’Educació de NY

21/05/2018

La Fundació Barça ha organitzat aquest divendres el festival de cloenda de la primera edició del programa d’inclusió social en què han participat 350 nens i nenes de quatre escoles públiques del barri de Queens, a Nova York. El programa compta amb el suport del Departament d’Educació de la ciutat (DOE) i de l’empresa Goya Foods.

La jornada es va celebrar a les instal·lacions esportives de Flushing Meadows Corona Park durant tot el matí i ha permès unir tots els nens i nenes que han participat durant aquesta primera temporada al programa social de la Fundació Barça, en què s’utilitza la metodologia FutbolNet, la mateixa que en gairebé els 53 països del món on treballa actualment, especialment a Catalunya, on va iniciar-se l’any 2011.

Aquest és el primer programa que es porta a terme durant tota la temporada en una ciutat dels Estats Units, i ha comptat amb la participació d’alumnes de quatre escoles públiques de Queens: IS 5 The Walter Crowley Intermediate School, IS 61 Leonardo da Vinci, Q277, Hunters Point Campus i The Riverview School. Aquesta darrera és una escola d’educació especial per a infants amb discapacitats psíquiques.

Des del mes de novembre s’han realitzat dues sessions setmanals en cadascuna d’aquestes escoles, les quals han estat molt ben valorades per responsables dels centres i del Departament d’Educació, així com també pels professors d’educació física que han realitzat les sessions de FutbolNet, després d’haver rebut una formació metodològica per part de tècnics de la Fundació Barça.

Declaracions Joe Perez, sènior Vicepresident de Goya Foods

"A través d’aquesta iniciativa a Goya Foods estem compromesos a donar suport i promoure el benestar general de la nostra comunitat, especialment dels nostres joves. La popularitat del futbol ha crescut immensament als Estats Units. És un esport multicultural que és vist i jugat per milions de persones i famílies de tot el món. Nosaltres veiem aquest programa com una gran oportunitat per ajudar la gent a través de l'amor i la passió per un esport, mentre que també promovem la importància d'una alimentació sana i l'exercici entre els nostres fills i famílies".

Declaracions Eric Goldstein, CEO del School Department of Education (DOE) Officer NYC

"FutbolNet permet als estudiants mantenir-se actius i divertir-se mentre desenvolupen habilitats emocionals i socials. Jo agraeixo als nostres partners el seu compromís de proporcionar als nostres alumnes les eines per millorar la seva qualitat de vida tant a l’escola com més enllà. Esperem consolidar el programa i ampliar-lo l’any vinent perquè ha donat uns resultats molt bons".

Declaracions Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació Barça

"Durant els últims nou mesos hem vist un canvi constant en el comportament i el benestar general de molts dels alumnes que han participat en el programa. Ara se socialitzen molt bé junts i podem  veure els nois i les noies interactuant entre ells, mostrant respecte i treball en equip. Per això volem portar a més escoles del país aquest programa d’inclusió social de la Fundació Barça, que utilitza la metodologia FutbolNet i que ja es duu a terme en molts països del món, especialment a Catalunya".