Festival FutbolNet a Indonèsia

La Fundació Barça i l’empresa KONAMI, Premium Partner del FC Barcelona, organitzen el primer Festival FutbolNet a Indonèsia

07/03/2018

El passat diumenge 25 de febrer pel matí es va celebrar a la localitat de Tangerang, Java, Indonèsia el primer Festival FutbolNet KONAMI en què hi van participar 257 nens, nenes d’entre 10 i 14 anys.

El Festival forma part del projecte de FutbolNet que la Fundació Barça està implementant des del Juliol del 2017 a Indonèsia gràcies a KONAMI i amb la col·laboració del partner local ASA Foundation. En aquests nou mesos s’ha arribat a més de vuit mil nens i nenes de Pluit i Bogor, localitzacions on el nivell de pobresa i vulnerabilitat impedeixen als infants l’accés a un sanejament adequat o a una educació de qualitat.

A la cerimònia inaugural hi van participar representants de les diferents organitzacions que fan possible el projecte i autoritats locals. Naoki Morita, Directora General PES, KONAMI, Lee Hawkins, Assessora Tècnica d’ASA Foundation i Guiomar Todó, Responsable de Fundraising i Campanyes de la Fundació Barça van assistir al festival.

Com és habitual en aquests esdeveniments, l’activitat central va consistir en diferents partits de futbol implementant la metodologia FutbolNet. Per l’altra banda, es van dur a terme activitats esportives per posar en pràctica de forma intensiva els valors del projecte i del FC Barcelona: humilitat, esforç, ambició, respecte i treball en equip.

FutbolNet a Indonèsia

La Fundació Barça juntament amb KONAMI i la Fundació ASA han implementat FutbolNet a Indonèsia des de juliol de 2017. El projecte s’ha implementat en dues localitzacions, la barriada de Pluit, a Jakarta, i la localitat rural de Bogor, a l’Oest de Java, durant un període de vuit mesos. Ambdues localitzacions exemplifiquen les condicions de alta vulnerabilitat que pateixen diferents zones del país, principalment alts nivells de pobresa i un creixement urbà massiu que dóna lloc a molts problemes ambientals, socials, econòmics i demogràfics que afecten la vida dels infants, joves i adults joves. A més d’això, els infants tenen un accés limitat a l'educació escolar i, degut a la manca de recursos, aquests no tenen temps per a activitats d'oci o no tenen accés als programes educatius d’entrenament. Per aquesta raó, el programa de la Fundació Barça, amb el suport de KONAMI i implementat per ASA Foundation, han ofert als nens i joves vulnerables de Pluit i Bogor la oportunitat de gaudir de les activitats esportives de base social que ofereix FutbolNet a escoles locals i centres recreatius, a més de proveir-los de l’equipament educatiu necessari.

FutbolNet a Indonèsia s’implementa en un ambient inclusiu i potenciador que fomenta el desenvolupament de la joventut a través dels esports millorant el seu nivell de salut i promovent la igualtat de gènere. A més, es pretén fer servir aquest projecte com a eina pedagògica per crear beneficis duradors en la creació de capacitats, el desenvolupament atlètic i personal, juntament amb la salut física i psicològica. Per aquest motiu, es proporcionen espais de trobada, diàleg i intercanvi per promoure la cohesió dels grups d'interès i la inclusió social.

Amb aquest projecte, la Fundació Barça ha transmès la filosofia ‘Més que un club’ a un país com Indonèsia on el Barça compta amb el suport de milions de seguidors.